• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare gilisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 3 320
Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gilisen

Ni som har skickat med bussgods, hur lång tid har det tagit innan paketen når mottagaren?
Jag har fått ett paket postat till mig idag från Sundsvall till Vetlanda.
Det är ett vanligt paketet skickat med efterkrav..

Så ni som har erfarenhet av längre transportsträckor, hör av er :)

Sv: Bussgods!

3-4 dagar har det tagit som mest. Har du inte fått något kolli-nummer? Då kan du själv gå in på bussgods hemsida och se vart ditt paket befinner sig.

Är också inbiten Bussgodsanvändare och det tar sällan mer än max max 3-7 dagar.... fast nu under påsken tog det 2v :confused:

3-4 dagar har det tagit som mest. Har du inte fått något kolli-nummer? Då kan du själv gå in på bussgods hemsida och se vart ditt paket befinner sig.

Jo då, jag har fått ett kolli nummer. Men det har inte stått så mycket där. Stod i flera timmar att det hade blivit inlämnat bara.
När jag går in å söker på det så står det ju fraktsedelsnummer, ort dit den ska och produkt. På produkt står det prio. Vad menas med det?
Det ska vara postat som ett vanligt paket...
Tack för svar!

Bussgods är usla på att läsa in kollinummer. Jag hade en sadel på vift, en DYR sadel, i ett par veckor utan att nån visste var den fanns. Skickar inte gärna med dom efter det.

Det är inte alltid kollin uppdateras så snabbt *hrm* Brukar bara be om det för att veta att varan är skickad.

Jag har haft 1 problem med bussgods och det var i sommras när jag sålde min sadel, tog 2-3 veckor innan jag fick pengarna :crazy: Dock så visade det sig att de som hade bussgods hade semester och vikarien visste inte hur h*n skulle göra. LITE nervöst var det ett tag innan jag fick tag i någon som visste nått.

Men annars har allt gått smärtfritt!

Det är inte alltid kollin uppdateras så snabbt *hrm* Brukar bara be om det för att veta att varan är skickad.

Jag har haft 1 problem med bussgods och det var i sommras när jag sålde min sadel, tog 2-3 veckor innan jag fick pengarna :crazy: Dock så visade det sig att de som hade bussgods hade semester och vikarien visste inte hur h*n skulle göra. LITE nervöst var det ett tag innan jag fick tag i någon som visste nått.

Men annars har allt gått smärtfritt!

Okej. Jag själv har skickat grejer med dom, å det har aldrig varit några problem så. Men jag har aldrig fått några saker skickade till mig själv.. Så jag har inte tänkt på hur det hela går till. Har alltid fått betalt i förskott med :)

Men vi får väl hoppas att den kommer fram!

Men när det står prio i den rutan, är den då skickad som en sån paket som ska komma fram något snabbare??

Jag är inte så förtjust i bussgods. Tycker det tar lång tid, inte alltid man kan se var paketet är eller om det är uthämtat. Tog lång tid att få mina pengar när jag sände paketet mot att det skulle lösas ut av köparen.

Tycker mycket bättre om posten. Seriöst, snabbt, kollinr som är uppdaterat och likvärdigt i pris som söliga bussgods. Enkelt val för mig.:)

Jag är inte så förtjust i bussgods. Tycker det tar lång tid, inte alltid man kan se var paketet är eller om det är uthämtat. Tog lång tid att få mina pengar när jag sände paketet mot att det skulle lösas ut av köparen.

Tycker mycket bättre om posten. Seriöst, snabbt, kollinr som är uppdaterat och likvärdigt i pris som söliga bussgods. Enkelt val för mig.:)

Jo, men jag hade inte så värst mycket å säga till om. Hon som skickade har alltid skickat med bussgods, å ville göra det nu med. Så jag gick med på det. Men men, vi får väl se om det kommer fram :smirk:

Bussgods har ett plus iom att man kan skicka mot efterkrav. Ska man använda sig av postförskott måste man ha ett postgiro. Sen tror jag Bussgods är lite billigare på skrymmande och tunga paket.

Ett annat plus är att Bussgods märker sina paket med AKTAS om man ber dom och att de verkligen är försiktiga med paketen isf. Posten kraschade en lampa värd 2500 spänn för mig för ett par veckor sen. Jag är inte alls glad på dom efter det. Naturligtivs tog de inte på sig ansvaret. Några aktas- eller ömtåligtlappar använder inte de sig av och det går inte heller att skicka paket som REK.

Bussgods har ett plus iom att man kan skicka mot efterkrav. Ska man använda sig av postförskott måste man ha ett postgiro. Sen tror jag Bussgods är lite billigare på skrymmande och tunga paket.

Ett annat plus är att Bussgods märker sina paket med AKTAS om man ber dom och att de verkligen är försiktiga med paketen isf. Posten kraschade en lampa värd 2500 spänn för mig för ett par veckor sen. Jag är inte alls glad på dom efter det. Naturligtivs tog de inte på sig ansvaret. Några aktas- eller ömtåligtlappar använder inte de sig av och det går inte heller att skicka paket som REK.

Precis, hon skickade mitt paket idag med sadeln i mot efterkrav. Får bara hoppas att den kommer fram som den ska :)

Ja står det prio ska det gå snabbare.

Någon som sa att det kostar lika med posten och bussgods.
Inte vid större tyngre saker tex. sadlar och selar, då kan det bli flera hundra kronor billigare med bussgods.

Sedan som sagt finns ju efterkrav! Detta tycker jag är perfa när man skickar lite dyrare saker som tex. sadlar och selar ;)

Ja står det prio ska det gå snabbare.

Någon som sa att det kostar lika med posten och bussgods.
Inte vid större tyngre saker tex. sadlar och selar, då kan det bli flera hundra kronor billigare med bussgods.

Sedan som sagt finns ju efterkrav! Detta tycker jag är perfa när man skickar lite dyrare saker som tex. sadlar och selar ;)

Nä, för jag skickade en sele för typ 4 år sedan. Kommer inte ihåg vad jag betalade. Men jag minns att det var mycket mycket billigare med bussgods än med posten ;)
Så vi får väl hoppas att sadeln kommer här i dagarna nu :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 600
Senast: Takire
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 886
Senast: Murray
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka