Butet eller inte?!?!

Keeley_

Trådstartare
Behöver beslutshjälp från kloka hästmänniskor!
Har en butet hemma på lån tills imorgon. Det är en äldre modell, från 92, superfint skick förutom torrsprickor eller vad man nu ska kalla det för i sitsen, ej hål igenom o knappt synliga.
Har en äldre häst, som jag funderar på o lämna bort som pensionär till nästa sommar.. Vet ej om jag vill fortsätta med hästar då eller inte. Är det värt att köpa denna Butet idag för att ha den i ca 9 månader.. Den kostar 9,900:- Finns det andra handsvärde i sadeln? Är den svår såld?
Bytte stoppningen på min andra hoppsadel för 6v sen, så är ej i behov av en ny sadel alls. Men det går inte att undgå känslan av att rida i en Butet.

ÄR DET VÄRT!??!?!?!

Få mig i rätt tanke banor!

Sv: Butet eller inte?!?!

Nope den är alldeles för dyr. Prislappen för en såpass gammal sadel borde inte vara mer än max 5000kr.

Dessutom är min känsla att Butet inte alls är speciellt poppis längre och därmed ganska svårsålt om det inte är ett riktigt bra pris.

Senast ändrad:

Tycker också att det är ett för högt pris.
Tror inte att du kan få tillbaka dom pengarna så nej, jag hade inte gjort det!

Butet är inte alls lika inne nu som för ett par år sen så priserna har sjunkit rejält och en så gammal sadel lär vara svårsåld dessutom. Jag menar betala nästan 10 000 kr för en sadel som är 20 år gammal?

Den är ju verkligen gammal.
Om den verkligen är välbehållen och passar hästen (och du vill ha den), hade jag lagt ett bud på typ 4000 max.

Skulle aldrig köpa den sadeln för det priset. För 9000 kan du få en riktigt bra sadel av kvalité, bättre begagnad som inte är från 90talet. Butet känns dessutom överskattat enligt mig. Den går väl inte att stoppa om heller? Värdelöst!

Liknande trådar

Utrustning Har efter några års frånvaro från träning och tävling äntligen möjligheten att komma igång igen med mina hästar =) Har två sadlar...
Svar
6
· Visningar
5 860
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka