dobbis

Trådstartare
Har ett par frågor till loppisfolket, i helgen är det byaloppis i min Skåneby.
Man kunde värlja på att ha den hemma eller köpa ett bord (o troligen bli både blöt o bortblåst)
Jag går aldrig på loppis, säljer aldrig på loppis,mitt skit kör jag till tippen.

Så har ni några tips o trix för detta ? Har satt upp saker i mitt gillhus på gården.
Får man tex prissätta något om man har typ 20 st likadana saker? Eller måste man svara på frågan vad kostar det 20 ggr?
Är det något ni loppisköpare tycker är bra som ni skulle vilja se/ha på en loppis?

Känner mig helt lost men vill gärna vara med o tycket det är en kul grej.
 
Har ett par frågor till loppisfolket, i helgen är det byaloppis i min Skåneby.
Man kunde värlja på att ha den hemma eller köpa ett bord (o troligen bli både blöt o bortblåst)
Jag går aldrig på loppis, säljer aldrig på loppis,mitt skit kör jag till tippen.

Så har ni några tips o trix för detta ? Har satt upp saker i mitt gillhus på gården.
Får man tex prissätta något om man har typ 20 st likadana saker? Eller måste man svara på frågan vad kostar det 20 ggr?
Är det något ni loppisköpare tycker är bra som ni skulle vilja se/ha på en loppis?

Känner mig helt lost men vill gärna vara med o tycket det är en kul grej.
Ok körde loppisrunda i somras. Det var bra med pris på grejor, lapp nedanför är ju ok om det är 20 likadana. Tex en Kalletidning 5 kr. Stor skylt med Swishnummer var vanligt. Att loppisägaren dök upp och hovrade var vanligt, men de är ju inte alltid så lättillgängliga att man kan fråga 20 gånger vad saker kostar.

För grönsaker i skjul utanför gårdar i Skåne var det vanligt att bara ha grönsakerna och swishnumret där och lita iskallt på att folk swishade vad de tog.
 
Jag som loppisfantast uppskattar när saker är märkta med pris så man slipper fråga typ 10 ggr. Inte för mycket grejer i en hög så det blir rörigt. Det ska vara lättöverskådligt! Om du tar Swish så ordna så lapp att sätta upp gärna med QR-kod så man kan scanna!
 
Ok körde loppisrunda i somras. Det var bra med pris på grejor, lapp nedanför är ju ok om det är 20 likadana. Tex en Kalletidning 5 kr. Stor skylt med Swishnummer var vanligt. Att loppisägaren dök upp och hovrade var vanligt, men de är ju inte alltid så lättillgängliga att man kan fråga 20 gånger vad saker kostar.

För grönsaker i skjul utanför gårdar i Skåne var det vanligt att bara ha grönsakerna och swishnumret där och lita iskallt på att folk swishade vad de tog.
Det med grönsakerna har jag sett,har en "kub" med just det på gångavstånd.
Swishnummerlapp hade jag glömt,tack!
Tänker inte hovra runt någon då jag är ovacc bla o så hatar jag när folk gör så.
Har ställt min stol utanför dörren o hoppas på att det inte regnar :nailbiting:
 
Jag har stått på loppis för att sälja en gång (och aldrig mer!). Då var jag ambitiös och hade prissatt allt, en och en, efter lunch skrev jag en stor skylt - allt kostar 20 kr/st.

Om jag får (gud förbjude) feeling och står någon fler gång, eller har en hemma, så kommer jag att prissätta bordsvis eller klädställningsvis osv. Du hajjar!
Jag kommer inte att prissätta individuellt, folk ser inte lapparna med priset, vill ändå pruta osv...

Nej, jag är ingen säljare :bag:
 
Det är bara 2 lådor med samma saker som jag vill prissätta, resten vill jag bara bli av med.
Och tappar jag humöret så stänger jag helt sonika o kör det till tippen.
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 632
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 427
Senast: vtok
·
Kropp & Själ Skitlöjlig tråd kommer detta bli, men jag måste!! Jag tycker att det är oerhört läskigt att prova nya saker. Jag har som liten fått...
Svar
14
· Visningar
1 125
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 771
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp