Bygga egen vagn?!

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Carisma72
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 971
C

Carisma72

Jag har funderat på att börja köra mitt varmblod och min shettis. Då undrar jag om det finns någon som har en bra beskriving på typ en rockard som man kan bygga själv. Har en massa material som bara ligger och skräpar. Maila mej gärna om ni har detta. Inkl mått.:)
eva@debops.se

Sv: Bygga egen vagn?!

Hej!

Du behöver två rockard till två så olika hästar, och det finns inga standardbeskrivningar vad jag vet utan det bästa är väl att kopiera ett redan fungerande exemplar.

kika på drive out.se hemsida, de har funktionella rockards ganska lätta att bygga själv.

Nyckelord:
hög sits
stötdämpning
svängel
svängda skaklar
piskhållare
Lätt att ta sig i och ur.

sen är det fantasin som s'tter stopp kanske. Kolla in våran bild tråd här så får du se många exemplar av rockards.

Sv: Bygga egen vagn?!

Ja 2 behövs ju.. Lite storleks skillnad är det ju :rofl:
Tack för svaret. // Eva

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 048
Senast: Mli
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: yamyam
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 437
Senast: Lars L
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 463
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka