Bygga eget stall

M

MorsGris

Hej.

Jag och min familj ska bygga ett eget stall men jag undrar om det måste vara någon speciell bredd på stallgången? :confused:
För vi har hört att det måste det men om det är någon som vet är jag hjärtligt tacksam.. Skulle vara bra om du skrev hur bred den måste vara oxå.. Tack :rofl:

Sv: Bygga eget stall

Alla regler och mått för stallbyggnader kan du få om du ringer länsstyrelsen och pratar med ngn på lantbruksenheten. Tänk även på att om du bygger för 5 hästar eller fler måste du få ritningar förprövade av länsstyrelsen. Kanske även en inspektion från kommunens miljö o hälsokontor krävs. Men låt det inte avskräcka dig ! Jag har alltid blivit väl bemött och de finns ju där för att ge råd. Lycka till !

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 995
Senast: lilsan
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 701
Senast: 13579vas
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon... 2
Svar
23
· Visningar
2 398
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 268
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Pass förvaring