Bukefalos 28 år!

Bygga eget till kanin

SpanskaLoppan

Trådstartare
Till hösten ska jag äntligen flytta till egen lägenhet:bump:

Jag har nu 2 kaniner som bor i varsin bur och får komma ut ett par timmar/dag för motion. En ska säljas men den kvarvarande kaninen skulle jag gärna vilja ha frigående sen när jag flyttat.

Jag klurar nu lite på hur jag ska fixa det med ett litet "kanin hörn" där jag kan stänga in honom när jag inte är hemma/sover. Han lever nämligen upp till sitt namn - Marodör:angel:

Han är redan så gott som rumsren så den biten är jag inte så orolig för.
Har tänkt "stängsla in" ett hörn i tex. sovrummet med hjälp av kompostgaller och ställa in toalåda och så har jag tänkt om man kanske kan bygga om någon lämplig möbel till kombinerat hus+sitthylla?

Men hur skyddar man golven från blöta "olyckor"? Det hinner ju hända mycket under en arbetsdag/natt och jag har ingen lust att lägga om golven när jag flyttar... Mattor?

Hur bor era frigående innekaniner?
 
Sv: Bygga eget till kanin

I bur. :D

Alltså, de har en vanlig bur med mat, vatten, toalåda och allt sånt. Öppen på dagarna, stängd på nätterna. Funkar bra för dem. :)
 
Sv: Bygga eget till kanin

Just nu, bur nattetid och fri dagtid när vi finns hemma. Men jag har haft en kanin utan bur som fick vara i ett rum om nätterna och då täckte jag golvet först med klippta plastsäckar sedan tidningspapper och la sedan på en tvättbar (man duschar den) konstgräsmatta ovanpå det och så bodde den i flera år utan problem.
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: tanten
·
Däggdjur Vi kommer flytta in våra kaniner så att de har större utrymme och säkrare. Två av dem (honorna) kommer troligtvis att vara i en hage i...
Svar
17
· Visningar
2 055
Senast: dotzie
·
Hemmet Sitter i lite "knepig" sits. Jag äger ett hus, pojkvän flyttar in och vi blir sambos. Han och jag har egna barn. I framtiden så kommer...
2
Svar
25
· Visningar
2 966
Senast: ptr
·
Däggdjur Jag ska om ca 2 veckor hämta hem min lilla kaninpojke. Jag kom på ganska sent att det inte alls är lika lätt här som i Norrland att...
Svar
12
· Visningar
5 432
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp