Bygga kallstall

E

eloon__

På ridskolan (står privathästar där också fast inte i samma "stallgång") är det väldigt många som är intresserade av att ha sin häst/ponny eller ev. köpa när dom har byggt! I sånna fall så skulle det bli kallstall men styrelsen håller på o velar massor.. Funderar på det här med kallstall... Vad är det för fördelar och vad är det för nackdelar?

På anläggningen finns det caféteria, ridhus, ett ganska stort rum med anslagstavlor o soffor, litet kök osv. (:) ) så man skulle inte behöva frysa så mycket. Bara att man går o värmer sig nån stans ju.. Så det är väll inte ett så stort problem..

Sv: Bygga kallstall

med ett bra kallstall är det ju inga problem... har sjölv inhyrt i kallstall och det fungerar kanon! Man bör dock ha en stor varm sadelkammare där man kan hänga blöta täcken osv. Fördelen är väl att det blir bättre luft för hästarna...

Håller med :bow:
Jag ser nog mer positiva saker med kallstall, framförallt luften. Det blir så lätt kvavt annars.

Okejs! Men det finns ju element o så, som man bara stoppar i en kontakt till. Vore ju smidigt.. FÖr dom vill inte hålla på med o fixa värmegrejs.

Oh, va bra! men hur är det med vatten..? fryser det eller?

Beror nog på lite hur stort stallet är och hur många hästar. Jag har mina två i ett litet stall på 6 st boxar. De har öppet på två ställen och än så länge har vattnet inte frusit (har hinkar) trots -15 grader någon dag.
Jag har halm till mina hästar så jag brukar se till att ha massor av halm runt hinken för att 'isolera' lite. Inte för att det behövs, men ja fall i fall ;)

Liknande trådar

Träning Tävling är aldrig något som har intresserat mig. Jag har alltid tyckt,och tycker att det är jättekul att hänga med som hästskötare...
Svar
4
· Visningar
1 438
Senast: svea
·
Hästmänniskan Så här är läget: jag, hästtjej sen långt tillbaka med tre döttrar 6-12 år gamla som alla gillar hästar och rider. Vi har idagsläget en...
Svar
11
· Visningar
1 916
Senast: bigganl
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 638
Senast: moonstruck
·
T
Hästmänniskan Måste visa, håller på att bygga om stallet, är så glad att det äntligen ska bli gjort. Mitt stall är det som två rum i, och mina hästar...
Svar
4
· Visningar
2 331
Senast: Tokmaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka