bygga muskler med nybörjare på ryggen

Willja

Trådstartare
Hur noga är det att hästen går i rätt form för att den ska bygga rätt muskler?

jag tömkör vårt russ ett par dagar i veckan, annars är det min dotter som rider honom. Han har lätt för att gå i form men min dotter är inte så duktig än.

Räcker det med de dagar jag tömkör honom för att han ska muskla på sig? (Han har troligtvis haft proteinbrist och är väldigt tunn över ryggen)

Finns det något jag ska tänka på när min dotter rider för att bygga musklerna rätt? Hon tycker det är roligast när vi rider ut för tillfället...

Sv: bygga muskler med nybörjare på ryggen

Om man endast rider på platt underlag och hästen går i minihage, så är de de...

Ett av de bästa sätten att muskla dem är igenom tömkörning!
Dock så är de lite individuellt hur lätt de har för sig att muskla sig och de har en del med foder att göra!

Rid i kuperad terräng gärna i uppförsbackar i lite friskt tempo så han tramar på med bakbenen!
De gånger ni rider i ridbanan så träna övergångar (tvingar dem att trampa under sig)
och rid gärna över bommar, så kan ahn itne dra benen i backen!

Sv: bygga muskler med nybörjare på ryggen

Tack för svaret! Jag kanske ska öka på tömkörningen lite då. Samt styra upp dotterns ridning med fler bommar och övergångar. De mår hon också bra av:-)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 991
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 242
Senast: Piaff
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
1 053
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 479
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka