Bygga ridhus..

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare PonnyBus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 552
P

PonnyBus

Hej!

Är vädlgitnyfiken på olika varianter av ridhus.. Någon här som har byggt ett och kan rekomendera eller förkasta? Vad gick det på i runda slängar?
Hur lång tid tog det från beslutet att bygga ridhus till första ridpasset?

:bump:

Sv: Bygga ridhus..

Räkna med i runda slängar 0,5-4 miljoner....
Kostnaden beror till stor del på markförhållanden, val av byggmateriel, val av underlag och hur mycket jobb man är villig att göra själv.

Hur lång tid det tar beror på vilken konstrution man väljer... man kan köpa i sektioner och då går det jättefort, eller så snickrar man själv i lösvirke och då går det långsamt... och vid vilken tid på året man får beslutet så att man kan sparka igång markarbetet påverkar ju också.

Vilken konstruktion som passar dig ?
Har du nån som kan gå hemma och snickra och du vill komma någotsånär billigt undan så skulle jag föreslå byggnad i lösvirke och med bjälkar i limträ. Har du dåligt med arbetskraft hemma men gott om pengar så kan du köpa i sektioner som lyfts på plats med lyftkran, det senare är också det som går fortast ifall du har dåligt med tålamod.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 556
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 582
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 904
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 648
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka