Bukefalos 28 år!

Bygga upp kondition!

S

sarah_maya

Var med på en klubbhoppning den här och förra helgen och har nu kommit på att tjejen har för dålig kondis. Jag rider mest dressyr men har börjat tycka hoppning är roligare och roligare efter att jag äntligen blitt av med min hopprädsla. Men som sagt så har hon mest "dressyrkondis" och orkar inte genomföra hela banan med samma energi. Någon som har lite bra tips hur man bygger upp "hoppkondisen". :D
 
Hoppa mera!!! :D

Nej, allvarligt tala...ut och galoppera i skogen. Har du tillgang till ett par hinder i skogen sa tycker jag att du ska hoppa dem en massa. De flesta hastar tycker att det ar roligare att hoppa i skogen och dessutom behover man inte tanka sa mycket. Bara galoppera pa och hoppa.
Ut och galoppera runt mycket. Trana garna lite falttavlan, det ar bra for kondisen! Och dessutom himlans skoj. :D
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
558
Senast: Sirap
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 652
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 402
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 098

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp