BYS i Skara?

K

Kojjan

Någon som ska läsa till ridinstruktör på BYS i Skara i höst? Eller någon som har gått den och har ngt att berätta?

Sv: BYS i Skara?

Vad jag har föstått så är den utbildningen numera 1 år, och på distans?

Jag har funderat på den, men jag har instruerat ungar hela sommaren utan utbildning. Och det går bra, men det är inget jag vill göra i framtiden.

Annars tycker jag att det verkar vara en trevlig utbildning.

Senast ändrad:

Vet du varför den bara är ett år numera? Vretas är väl fortfarande tvåårig?

Själv tänker jag gå på Strömsholm, fast det blir först nästa år.

Men Vretas är inte på distans eller?
Men jag har ingen aning. De fickk iaf inte ha kvar den gamla tvååriga linjen för att det inte fanns tillräckligt stor efterfrågan.
Det finns ju som sagt Vreta och Strömsholm också.

Okej. Nej Vretas är ju fortfarande tvåårig och inte distans. Ett tag velade jag ju mellan att välja BYS el. Vreta. Men valde tillslut inget av dem. Det blir Strömsholm biträdande ridinstruktörinriktningen i stället. Islandshästhippologen är oxå lockande. Fast jag vill ju ha dåde stor häst och gångartsridning så det blir att gå dem separat istället. Väntar med hippologen, tror jag.

Ska du plugga i höst?

Jag hade också satsat på strömsholm om jag vore du!
Jag jobbar som lite instruktör nu under sommaren, men kommit fram till att det inte är nått jag vill göra det i framtiden.
Och vill jag kan jag instruera lite utan utbildning här hemma.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 190
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 639
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
752
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 686
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår