Byta bransch?

Fragile

Trådstartare
För det första, jag är för gammal för ÄU men tror ändå jag kan få bäst svar här :)

Jag är utbildad elektriker men jobbar som installatör inom telekommunikation.
Jag vill inte jobba som ensam tjej längre med BARA killar, jag vill utvecklas mer och komma ifrån snickarbrallorna.

Frågan är ju vad man ska hitta på? Jag har redan lån hos CSN (ca 35.000) inte så sugen på att ta mer lån (kanske plugga distans samtidigt som jag jobbar?)
Jag vill ha ett jobb där jag får ha ansvar, kundkontakt men främst är det ju arbetskollegorna som spelar roll :) och det vet man ju aldrig hur det blir..
Jag vill även satsa på en bransch där det finns jobb såklart.

Har ni något tips?

Innan har jag jobbat inom städning, äldreomsorg, brevbärare och i ett stall. Inget av dessa jobb är något jag vill jobba med nu.

Kanske kan ha någon nytta av min "elkunskap"?

Sätta mig i skolbänken är såklart ett alternativ men Universitet är nog för svårt för mig. Men en seriös folkhögskola/YH-utbildning skulle funka!
 
Sv: Byta bransch?

Menar upplägget, inte så mycket fasta lektioner utan få föreläsningar och tentor.
Tentor (som jag uppfattat det som) ska skrivas utifrån olika källor med massa källhänvisningar och inte utefter hur man själv uppfattar saker?
 
Sv: Byta bransch?

Så som du beskriver det har flera av mina vänner beskrivit olika folkhögskolors upplägg.
Jag pluggade på universitet och vi hade i snitt 5-6 timmar lektioner om dagen och skrev aldrig tentor med källhänvisningar.

Så det är nog väldigt olika :)
 
Sv: Byta bransch?

Menar upplägget, inte så mycket fasta lektioner utan få föreläsningar och tentor.
Tentor (som jag uppfattat det som) ska skrivas utifrån olika källor med massa källhänvisningar och inte utefter hur man själv uppfattar saker?

Det beror helt på typ utbildning och lärosäte :)

VÄLDIGT generellt: