Byta bredband - gamla mail?

MonteRose

Trådstartare
Jag ska flytta och måste byta bredbandsleverantör.
Vad händer då med mina gamla mail?
Kommer de att finnas kvar i Windows mail? eller måste jag kopiera dem på nåt sätt innan jag får den nya mailen?

Sv: Byta bredband - gamla mail?

Så länge du inte använder bolagets mailserver så behöver du inte kopiera några mail. Jag vet inte vad Windows mail är för något?

Windows mail är Windows eget mailprogram. Jag har inget officepaket.

Så då borde alla mail i min inkorg finnas kvar fastän jag byter mailadress?

Det beror lite på om de använder IMAP eller POP3. Jag skulle ta en backup för säkerhetsskull :)

Hrm......... det där var ju mest grekiska för mig men tack för att du försöker :)

Jag kan ju oxå vidarebefodra de mailen jag promt vill behålla till min mail på jobbet och sen kan jag skicka hem dem till den nya adressen, eller?

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har kvar min urgamla mailadress (hotmail 😄) sedan 20 år, och ibland känns mailnamnet utdaterat och barnslig. Men jag galet mycket...
Svar
7
· Visningar
456
Senast: Trott
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 024
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
800
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 606
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka