Byta en väggströmbrytare själv?

Ainon

Trådstartare
Heter det så? Menar en sådan hät stor knapp som sitter på väggen vilket oftast går till någon taklampa.

Har en som är glapp i och skulle behöva bytas. Är det något man kan göra själv?

Om yes, hur gör man?
Ska man slå av huvudströmbrytaren innan man börjar pilla?

Sv: Byta en väggströmbrytare själv?

Ja, det kan man göra själv. Ofta sitter det en "plastkant" runt om som man kan sprätta bort och se hur det är uppbyggt.
Slår du av huvudströmmen så är det helt säkert att pilla. :)
Det brukar bara vara ett par kablar som kopplas in i knappen som vilken vanlig lampsladd somhelst. :)

Sv: Byta en väggströmbrytare själv?

Brukar räcka om man skruvar ur proppen som går till just den strömbrytaren. Eller om man har ett nyare proppskåp med knappar man slår av och på så slår man bara av rätt knapp.
Funkade alldeles utmärkt vid strömbrytarbyte i min lägenhet.

Liknande trådar

IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: ufot
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
483
Senast: Badger
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 162
Senast: Cattis_E
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 997
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka