Byta krafft

Kiwifrukt

Trådstartare
Om hästen åt krafft groov innan jag köpte henne och då hon gick hårdare, kan jag byta till grunden? Dum fråga kanske, men jag är kass på foder...

Sv: Byta krafft

Tjaa.. menar du om du vågar byta rakt av? Jag har läst om flera som gör på det sättet, byter mellan Kraffts olika sorter.

Jag tycker dock inte att man bör byta rakt av, kör en övergånsperiod för att vara på den säkra sidan.

Om du menar ang. näringsinnehållet, så är det åter det att du ska fodra med höanalysen som grund.

Liknande trådar

Foder & Strö Försöker räkna på mina foderstater men får inte ihop mineralerna alls. Det märke vi haft innan har varit lite svårt att få tag på så... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 973
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 004
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
875
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 293
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka