Shaggy
Trådstartare
Nu känner jag mig som en dålig hästägare för nu måste Novan flytta ... igen. Jag har haft Novan i ungefär 2 år och kommer nu om några dar att flytta henne till hennes 4:e, 5:e eller 6:e stall beroende på hur man räknar. När jag köpte henne stod hon i en utebox, under den sommaren fick jag flytta in henne i det stall hon stod i före uteboxen (samma hage), sen på hösten flyttade jag (för min skull) tvärs över gårdsplanen till ett nytt stall (alltså samma anläggning), på vårkanten flyttade vi från den anläggningen (för både min och hästens skull) och hon fick gå med den häst hon tidigare gått med hela vintern då den tidigare hade flyttat. Nu i vintras flyttade jag och då fick även hästen flytta och nu måste jag flytta henne för att hon fått hosta och jag vågar inte ha kvar henne i det stall hon står nu (hon kommer nu att gå i hage med den häst hon haft som boxgranne ett par månader i vinter, dom har även hamnat i samma hage ibland under våren).
När jag tänker tillbaka alla dessa flyttar så känns det inte riktigt bra i maggropen. Kan hästen må dåligt av att flytta såhär mycket? Jag tycker att hon kanske har blivit nervösare efter sista flytten men det kan ju ha andra orsaker också. Nu hoppas jag att det här blir sista flytten på ett bra tag men man vet ju aldrig
När jag tänker tillbaka alla dessa flyttar så känns det inte riktigt bra i maggropen. Kan hästen må dåligt av att flytta såhär mycket? Jag tycker att hon kanske har blivit nervösare efter sista flytten men det kan ju ha andra orsaker också. Nu hoppas jag att det här blir sista flytten på ett bra tag men man vet ju aldrig