Byta tilltalsnamn

molou

Trådstartare
Jag heter Simon och jag tycker att det är fint namn men för vanligt. Jag vill ändra mitt namn till Zigge istället, coolt namn. Jag har inte kallats Zigge förut av någon. Tror ni att det är möjligt att få in ?
 
Hej Lobelia,
Jag gjorde som dig bytte till ett namn som var snarlikt mitt förra namn vid 22 års ålder, dvs för 4 år sedan. Dessvärre är det många som fortfarande säger mitt gamla namn. Alla i min närmsta familj har vant sig nån gammal vän med men resten av min bekantskapskrets säger mitt gamla namn. Jag funderar på om man borde byta tillbaka. Du behöver inte svara men tror du risken är stor att folk aldrig lär sig det nya? Har gått 4 år ändå. Eller är det något som kommer med tiden? Är det bara att stå på sig?
????
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 604
Senast: MML
·
Kropp & Själ Hej, jag har länge känt att jag inte trivs med mitt namn Wilmer, jag skulle vilja byta namn till Willy. Willy är inget jag kallats för...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 571
Senast: molou
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 300
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp