Fibusen

Trådstartare
Ska kanske byta min sadel med en annan tjej,och då lär vi skicka dom...

Frågan är hur man ska göra?

Vi säger om hon skulle tex KÖPA min sadel,då tar man ju postförskott,så då kan ingen lura den andra,då betals varan när den hämtas ut,men om man ska byta med varandra? Jag vill ju vara säker på att jag får en sadel när jag skickar iväg min...

finns det nått smidigt sätt att göra? Funkar postförskott fasst varan inte ska betalas? alltså att man bara betalar frakt och pf?

Sv: Byta..

Vet inte riktigt hur det funkar har inte nå vidare erfarenheter av PF då jag alltid föredragit att förskottsbetalning sedan att säljaren skickar när pengarna är inne. Men vid byte.. hmm..

Men om hon bara ska lösa ut paketet med pf-avgiften och frakt avgiften så går ju det bra.

Alternativet finns ju att om du t.e.x skickar din sadel till henne så får hon lösa ut sadelns värde, t.e.x om sadeln är värd 5000kr ex. och sedan skickar hon sadeln så får du lösa ut det med samma summa. Fast det kanske är onödigt jobbigt..

Jag har bytt sadel en gång med en anonsör från Blocke. Det var inga bekymmer alls. Hon var jätteseriös och skickade bilder os. Vi hade enbart mailkontakt och skickade sadlarna samtidigt. När vi hade skickat mailade vi varandra fraktsedelnumret så att vi kunde följa paketet. Detta var jättesmidig, men det är ju inte så kul om den andra inte är seriös...

Skulle nog kolla med posten och höra om dom har något bra tips. Just det där med byten kan ju vara knepigt, när du öppnar din låda i tron att där ligger en sadel så kan det ju ligga ett par stenar. Eller en annan sadel än den som det var bestämt. :(

Sedan kan det ju funka alldeles förträffligt.

Kicki :)

Vet inte riktigt hur det fungerar med payson/paypal.
Där kan ni juh sätta in tex värdet på sadel som någon sa tidigare tex 5000 kr till varandra.
Sen när sadeln kommer så är det ara att kolla så att det stämmer och godkänna varan/ godkänner ej.
Är man inte nöjd så skickar man tillbaka varan när den andra köparen godkänt att sadeln kommit tillbaka så får man igen pengarna.
Smidigt o bra.

Kan kanske vara en ide? :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 637
Senast: Ceta
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som... 2
Svar
34
· Visningar
4 534
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 200
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka