Byte av duschslang - sitter fast!

bettysmatte

Trådstartare
Har köpt ny duschslang och nytt duschmunstycke. Problem? Det går INTE att skruva av duschslangen från blandaren.... :arghh: Den sitter som berget....:meh: Det greppar väldigt dåligt med t.ex. polygrip. Kanske för att anslutningen är rund till formen. HUR gör man??? Tips någon???
 
Wd-40 eller 5-56 hjälpte mig när jag bytte slang till tvättmaskin och duschblandare och det inte gick att få loss. När flottören kärvade i toaletten var det pga kalk så gick all in på ättika
 
Har köpt ny duschslang och nytt duschmunstycke. Problem? Det går INTE att skruva av duschslangen från blandaren.... :arghh: Den sitter som berget....:meh: Det greppar väldigt dåligt med t.ex. polygrip. Kanske för att anslutningen är rund till formen. HUR gör man??? Tips någon???

Är polygripen i bra skick och använder du den i rätt ”läge”, så att den greppar bra? Har haft samma problem med väl utslitna lågkvalitetspolygriper.
 
Sprejat med 5-56 och försökt få in ättika så gott det går. Idag köpte jag en sådan här rörtång, men hittills har vi inte lyckats ändå.... :arghh: Sitter som BERGET..... :meh:
1618054700732.png
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver hjälp med tips hur jag ska göra eller vem ska kontakta för byta till ny sockel (och sladd), på denna lampa. Hade hoppats skulle...
Svar
4
· Visningar
367
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 690
Senast: Badger
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
521
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp