byte av hingst? eller fortsätta med samma? eller inte alls?

Sv: byte av hingst? eller fortsätta med samma? eller inte alls?

jag kommer inte att bli tvungen att förlust-sälja avkomman.. ska den säljas och jag blir tvungen att ha kvar den ett par år så gör det inget. Jag har råd med det! Och sen räknar jag med att sälja mitt andra föl som föds nästa år DYRT ;) :D (e Escudo-Contender)

planen är dock att om K får ett stoföl så ska det sparas tills vidare..
 
Sv: byte av hingst? eller fortsätta med samma? eller inte alls?

Jag tycker du gör helt rätt som fortsätter med Ludde en seminering till (förutsatt att han sperma kvalite är ok!)! Eftersom hon hade bakterier första försöket, o det inte stämmde helt 100 på andra.

Jag tycker verkligen inte att hon verkar som ngt krångel sto heller, däremot om hon inte tar sig på nästa försök, så kan man ju börja fundera, men jag skulle faktiskt byta hingst o göra ett sent sista försök i år då med....

Tar hon sig inte då fundera på att sälja (el låna ut!?), så du kan få tillbaka henne när det passar dig bättre.

Vet vilken stofamilj hon kommer ifrån och det är bara till att gratulera till ett superfint sto! (där det som du säger har producerats många föl utan problem!)

Håller tummarna!:bump:
 
Sv: byte av hingst? eller fortsätta med samma? eller inte alls?

:bow: tack

hennes mormorsmor fick 17 avkommor.. det är en hel del! hennes mamma har fått 14 avkommor..

i morgon ska jag iväg till seminstationen igen, får se om det blir seminering på lördag eller nästa vecka. Jag hoppas på att det blir i nästa vecka för jag ska iväg på fest på lördag (börjar redan kl 13 - så det blir lite stressigt) :p
 
Sv: byte av hingst? eller fortsätta med samma? eller inte alls?

Mormors mormor fick också en hel drös, kände en;)

Det är ju en väldigt bra stofamilj hon kommer ifrån och en framstående gren av den familjen så nog bör hon ha en plats i aveln!

Vad säger de på stationen om att byta hingst? De brukar ju ha bra koll på hur olika hingstar funkar olika säsonger.
 
Sv: byte av hingst? eller fortsätta med samma? eller inte alls?

just det - vilken var det du kände? :)

jag är helt övertygad om att hon har en plats i aveln och kan tillföra något. Hennes möderne är ju kanon! sen att hon blev det svarta fåret när det gäller tävlandet kan man ju bara skylla ägaren på :o ;) :rofl:

de tycker att vi ska prova en gång till med Ludde, sen byta isf.. men det är helt upp till mig. Luddes simmare har varit bra så antagligen så beror det på att det blev så dumt med midsommar etc.. tydligen så var det fler ston som ej hade blivit dräktiga och som seminerats på midsommar..
 
Sv: byte av hingst? eller fortsätta med samma? eller inte alls?

En valack e Heristal född 1960 och hon lämnade ju också Frondeur 333!

Kan tillägga att mitt sto (e Ceylon) har tagit sig på första brunsten båda gångerna hon seminerats, 15 och 17 år gammal. När hon blev till var hennes mamma 15 och tog sig på andra brunsten och hennes mamma blev betäckt en gång och tog sig inte. Jag har alltså en väldigt fertil dotter till ett mindre fertilt sto!

Ludde är ju hingsten som har allt:love: så jag håller tummarna för att hon tar sig den här gången!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp