bytt blogg

MinIan

Trådstartare
Jag har bytt blogg för att bli av med en viss person som följer.

visst, man skriver för att folk ska kunna följa. men denna person...
han har kontrollbehov och verkligen lägger sig i mitt och sambons liv.
så mycket att det börjar gå över gränsen.
börjar hota oss osv för att visa upp kontakten med honom just för att han la sig i för mycket.

jag vill att dom andra som följer mig blogg ska kunna fortsätta med det, så därför kommer jag skriva på den gamla att jag har bytt, men jag skriver inte den nya bloggadressen då, utan dom som vill ha den får ju fråga helt enkelt.

och så kommer det vara ute på min msn, han kan inte se den där, för han är blockerad.

han är ganska kunnig när det gäller datorer, finns det någon möjlighet för han att söka upp min nya blogg?
via ipnummer eller liknande?

så kanske jag vet om det ÄR någon mening att skaffa en ny, eller om han kommer hitta den igen..

Sv: bytt blogg

Beroende på hur personlig du är i din nya blogg så kan det vara så att det blir hyfsat lätt att googla sig fram till den. Det kan räcka med ett udda husdjursnamn eller något annat som sticker ut och är personligt för att du ska bli lätt att spåra. Dessutom kan ju någon av dina betrodda läsare läcka ut med den nya adressen, kanske omedvetet genom att länka till den från sin exempelvis sin egen blogg eller facebook.

Vad det gäller IP-adress så ska den nya bloggen rimligen ha en annan IP-adress, om du nu inte har den på en egen server och bara byter domännamn (de som är mer kunniga får gärna rätta mig om jag har fel). Då ska han inte kunna spåra dig via IP-adress. Undantaget är väl om han lyckats installera någon form av spionprogram på din dator och ser vilka sidor du besöker och på så vis hittar din nya blogg, men det känns lite väl långsökt.

Vill du vara säker på att han inte ska kunna läsa din blogg så får du nog låta bli att skriva en offentlig blogg, det är ju risken man tar när man publicerar något på nätet - att andra, även oönskade, människor kan läsa det.

Du kan ju skaffa en där du kan lösenordsskydda inläggen eller hela bloggen och bara lämna ut adress och läsrättigheter till de som du vill ska ha det.

Då blir det inte roligare för honom än att han kan se bloggens layout men inte det du skrivit i den.

Det bloggverktyg som fungerar bäst för det är wordpress.

tack för svaren båda, ska fundera på vad jag ska göra. vill nämligen att bloggen ska kunna vara öppen för alla, utom just honom egentligen..

Men om du har det ute som MSN text så räcker det väl om han kanske är hemma hos någon annan som råker ha din MSN uppe?
Visst kan adressbyte hjälpa men omd u villv ara säker bör du antagligen ha en lösning med läsrättigheter som någon säger.

Alternativt om du tycker han förstår med kommentarer kan man ofta lägga in granskning av kommentarer innan de publiceras. MAn får alltså själv godkänna varje kommentar.

att han ser mig hos någon annan på msn, den risken är lika med 0, det vet jag :)

kommentarer lägger han aldrig, snarare hotfulla sms efter han läst nått. men nu har det gått så långt så han har blivit polisanmäld, och jag har valt att behålla min blogg, SKA inte behöva gömma mig för att en idiot.. förföljer mig eller vad man ska kalla det. han kan ju iaf inte sluta läsa bloggen så han får väl skylla sig själv helt enkelt.

Hos blogtown kan man blocka ip-nummer och vad jag vet så kan då inte den blockade läsa på bloggen.

Förutsätter dock att du vet hans ip.

Vad obehagligt för er:(

Vet inte hur din blogg är upplagd,
men många (kanske du) bloggare har ju "länkar"till sina kompisars (som kanske ibland skriver i din) bloggar på sin sida.

Är han så kontrollerande finns ju risken att han redan lagt dina vänners adresser bland "favoriter",

Så även om du byter så kan han ju till slut hitta den genom att kolla runt vad dina kompisar lagt till som "favoritblogg"

Gud va rörigt förklarat:crazy:

såg att du redan fått ungefär samma svar (så går det när man inte läser hela tråden)

Senast ändrad:

att han ser mig hos någon annan på msn, den risken är lika med 0, det vet jag :)

kommentarer lägger han aldrig, snarare hotfulla sms efter han läst nått. men nu har det gått så långt så han har blivit polisanmäld, och jag har valt att behålla min blogg, SKA inte behöva gömma mig för att en idiot.. förföljer mig eller vad man ska kalla det. han kan ju iaf inte sluta läsa bloggen så han får väl skylla sig själv helt enkelt.

Men vilken obehaglig människa:eek:.
Bra att du polisanmält!

Jag vet inte om han har gjort det heller, det vet man aldrig.. men som sagt. han får väl fortsätta läsa om han känner för det. eftersom att det är nog ganska svårt att byta blogg (hellst till blogg.se som jag redan har) utan att han skulle hitta den igen.. så nä.. fr väl fortsätta ha min då får han väl läsa som han vill, hans problem som sagt :cool:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 881
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 388
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 718
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 389
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31