MoQ

Trådstartare
Vad tror ni om att köpa en Kieffer där man har bytt bommen?
Borde ju egentligen inte vara några problem,men undrar hur ni andra tänker?

Sv: Bytt bom

Bytt bommen?
Som i att skicka in den till tillverkaren så de byter ut en felaktig bom mot en hel/rak(eller vad det nu kan vara)?

Det skulle jag inte ha några problem med men annars vet jag inte om jag skulle våga.

Sadeln har varit hos tillverkaren i Tyskland och fått bommen bytt pga skada.
Nej,jag kommer nog att köpa sadeln,men alltid intressant att höra andras åsikter!

Det skulle jag bara se som något positivt! Då är ju den helt ny. Är lädret fint i övrigt så är det ju kanon.

Har hittills bara sett bilder ur många olika vinklar och jag kan inte se några stora skador på sadlen,mer än vanligt slitage efter stigläder!
Men,jag ska åka och hämta sadlen om jag bestämmer mig för den,så jag kan se den IRL!

Liknande trådar

Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
465
Senast: warg
·
Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
115
Senast: Puh
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Elo
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II