C-Vitamin i brustablett!

Linda.B

Trådstartare
Är det Ok i samband med graviditet? Köpte ett rör igår och tog en tablett - Men hade ingen tanke på om det var bra eller ej! Dock så står det ingenting på röret att gravida ska undvika det.

Någon som vet? //Linda
 
Sv: C-Vitamin i brustablett!

C-vitamin är fullständigt ofarligt. Det är vattenlösligt, så allt som kroppen inte behöver för tillfället kissar du ut... Därför är det väl tveksamt om de där brustabletterna fyller nån funktion (om man nu inte normalt äter väldigt lite frukt och grönsaker). Det enda som händer är att urinen blir surare (vilket iofs kan vara bra om man har begynnande urinvägsinfektion, bakterierna gillar inte sur miljö).
 
Sv: C-Vitamin i brustablett!

Tack så mycket! Antar att de inte fyller någon funktion - Men de är så goda! //Linda
 
Sv: C-Vitamin i brustablett!

Lite OT, vet ni hur många procent av RDI en C-vitamintablett har ?
 
Sv: C-Vitamin i brustablett!

Det är helt ofarligt, dessutom så underlättar C-vitamin för kroppen att ta upp järn, så det är ju en positiv "biverkning", eftersom kroppens behov av järn ökar under graviditeten (själv har jag "snöat in" på de här: http://www.friggs.se/default.asp?id=3882) :D Jättegott!!! :d
 
Sv: C-Vitamin i brustablett!

Den är 1060% av RDI (eller om det var 1600) !!! Så man kissar ut en hel del !
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 876
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 491
Senast: Kilauea
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 424
Senast: monster1
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 473
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp