ca 2 cm brett pannband till smal nosgrimma?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare caramelle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 120
C

caramelle

Går det? Pannbandet är ca 2 cm brett och blingat. Nosgrimman är ca 1.9 cm och halvrund. Kan man ha så enligt stilreglerna? :D Kan man ha samma pannband till en smal pullarnosgrimma? :angel:

Sv: ca 2 cm brett pannband till smal nosgrimma?

jag tycker det är fruktansvärt fult när nosgrimma och pannband får samma bredd, för att inte tala om när pannbandet är bredare! :eek: det blir liksom obalans.:p

men om du tycker det är fint så..

näää, egentligen tycker jag inte att det är fint, men man tager vad man haver :angel: ville bara höra andras åsikter.

jag tycker det är fruktansvärt fult när nosgrimma och pannband får samma bredd, för att inte tala om när pannbandet är bredare! :eek: det blir liksom obalans.:p

Det där är ju lite motsägande. Mest balans blir det väl om pannbandet och nosgrimman är lika breda.

Sedan tycker jag att det är en aningen konstigt att det är så hemskt att pannbandet är någon millimeter bredare än nosgrimman, när det samtidigt går bra och är högsta mode med en nosgrimma på nästan en halv decimeter tillsammans med ett nästan obefintligt pannband.:angel: Det tycker jag istället är rätt fult och totalt oproportionerligt...

nix för det är ju så det ska vara!! smalt pannband och breeed nosgrimma är snyggt!:d

1 mm gör nog inte så mycket :)
Det kan nog fungera om pannband och nosgrimma är lika breda, men tycker inte det är snyggt om pannbandet är bredare.

Nä, 1 mm är ju inte så mycket :p men det blir nog nytt träns senare i vilket fall, med något bredare nosgrimma så jag kan ha detta superfina pannband till:D

Men sista frågan också, hur ser det ut med en pullarnosgrimma till? De har ju oftast smala remmar.

Liknande trådar

Dressyr Ja som rubriken lyder, vad är inne nu i dressyrvärlden?? Modet ändras ju lite hela tiden, så vad är hot och vad är not inom dressyr nu... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 012
Senast: fio
·
Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 560
Senast: lady_vip
·
Dressyr Jag vill ha tips på en ny nosgrimma till mitt träns för att få det lite mer dressyrigt. Är nöjd med tränset i övrigt, men nosgrimman är...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: Zofie
·
K
Utrustning .. Om allt går som jag vill (tar ut seger i förskott jag vet men endå :angel: jag är sådan) så kommer jag att passa på ponnyn (maxad... 2
Svar
28
· Visningar
2 499
Senast: Krulidut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka