Ca de bestiar

Zqathan

Trådstartare
Träffade på en trevlig hund i dag som jag trodde var en labbe blandras, men som visade vara för mig en helt okänd ras.
Ca de bestiar hette den, och nyfikna Zqathan var inne på SKK`s sida och mycket riktigt finns en ras som heter så.
Tyvärr ingen rasklubb så min nyfikenhet kunde inte stillas…
Någon som vet något om denna ras?

Sv: Ca de bestiar

Tack!
Någon som vet om de finns i Sverige?
Hunden jag träffade på var ägd av en Dansk familj som var här på besök.
Han lekte med min unghund och jag var 100 på att det var en Labbe blandras och frågade vad med än Labbe han hade i sig:o
de sa något konstigt...
så jag bad dom skriva upp det på en lapp, hel övertygad om att det inte var en erkänd ras, tji fick jag alltså när jag hittade den på SKK´s sida.
ingen här som känner till rasen eller rent av är lycklig ägare till en sådan?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 605
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 140
Senast: Sedna
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 839
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 609
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur