magruder

Trådstartare
Som pensionär tycker jag det är kul att spela lite online spel på datorn.

Jag har spelat på sajten King.com (får man skriva ut namnet?) sedan 2004 utan problem. Ända tills för några veckor sedan. Vid inloggning dök en ruta upp med "Du verkar vilsen i kungadömet" plus en länk till spelen. När jag väl kom in går alla spelen S E G T.

Eftersom det inte finns någon hänvisning till svensk support skrev jag till England och bad om hjälp. Fick idag mail från den svenska supporten som lyder enligt nedan:

Jag har fått rapporer om att du har problem med våra spel på king.com.

"Jag kollade på ditt konto: och jag ser att du har en bra, ny version av Flash player, vilket är bra. Har du testat att rensa cache och cookies i din Internet Explorer browser? Det verkar nämligen lite som att du fastnat i någon slags loop, och att rensa cache, och kanske browser historik skulle kunna hjälpa. Om du öppnar ett Explorer fönster, och klickar på ”verktyg/tools” och sen på ”internert alternativ/internet options” och sen på ”delete” och väljer att rensa historik, cache och kakor, sen stänger fönstret och testar igen, vad händer då? "

Rensa tillfälliga internetfiler och cookies gör jag ofta, hjälper inte.
Men vad är cache och var hittar jag det i datorn? Måste jag göra en diskfragmentering?

Har en väl uppdaterad äldre dator, HP Pavillon.

Mitt hopp står till att någon datorkunnig på Buke ska kunna hjälpa mig.
Maggan
 
Sv: Cache?

Har du provat rensa tempfilerna? Skriv %temp% i Startfältets sökfält gå in på Temp, markera alla och ta bort.

Det kan ju hända att du fått in nåt virus eller nåt annat som segar ner, har du ett bra, uppdaterat virusskydd?
 
Sv: Cache?

Har ett bra virusprogram, datorn är kontrollerad och inga elakheter finns i den.

Har provat att göra som du föreslog, men det blir ändå inte bättre. Får kontakta den svenska supporten igen.

Tack för att du svarade i alla fall.
Maggan
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp