F
Fitz
På en tidigare sadeltråd diskuterades luftstoppade sadlar. Det hävdades då att flairsystemet (se www.flair.uk.com) skulle vara överlägset det system (Cair) som används i Wintecsadlarna (se www. wintec.net.au). Någon förklaring till varför det skulle vara bättre gavs inte. Grund-idén är alltså densamma för båda systemen, men utförandet skiljer sig åt. Är det någon som har erfarenhet av flairsystemet och som kan uttala sig om det och varför det skulle vara bättre? Och hur är sadlarna i övrigt? Jag har själv dragit slutsatsen att cairsystemet skulle kunna vara instabilare eftersom luften verkar förflytta sig mer när hästen rör sig. Vad tycker alla ni som har cair-sadlar, ligger sadlarna stabilt under rörelse?
Har även noterat (jag har nämligen kollat ALLA sadeltrådar på de första 65 sidorna på utrustningsforumet
) att det har diskuterats mycket här på forumet huruvida wintec-sadlar passar på raka ryggar eller inte. Nu verkar ju wintec ha infört cairsystemet som standard på sina sadlar. Förändrar detta passformen på sadlarna så att de passar fler ryggtyper än tidigare?
Har även noterat (jag har nämligen kollat ALLA sadeltrådar på de första 65 sidorna på utrustningsforumet