calevo.com

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tildson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 026
T

Tildson

www.calevo.com

Någon som beställt grejer där ifrån?
Gick det bra att skicka till sverige?
Hur betalar man? postförskott?
Dyr frakt?

måånga frågor.. :smirk:

Sv: calevo.com

Jag har gjort det och det gick bra. Frakten blir 15 euro. Efter att man har betalat in hela beloppet så skickar de leveransen. För mig tog det mindre än en vecka.

Jag beställde därifrån för lite mer än två veckor sedan. Betalade med Visa-kort men de har inte skicka mina saker än så hur det går återstår att se..

Betalar 15 Euro för frakten men det kanske är olika beroende på vad man beställer?

Ja, som jag förstod var det det enda sättet, även om man kan göra överföringen på olika sätt.

Är absolut inte nöjd med deras sätt att hantera beställningar/kunder. Beställde 2 par ridbyxor som jag behövde omgående, velade mellan att beställa där och på ett annat ställe, dock hade det andra stället bara ena paret medans dessa enligt sin hemsidan hade båda hemma. Beställde och lämnade mitt visa nummer. Följde beställningshanteringen via deras hemsida för att vara säker på att inget restades. Dagen efter beställningen, stod det vaiting for delivery på båda paren skönt tänkte jag då fanns båda hemma i rätt storlek. Och jag väntade och väntade och samma text stod hela tiden på beställningen. Till slut efter 14 dagar så mailade jag dem för att fråga hur länge de tänkte vänta med att skicka dem (detta var i februari månad). Efter ca 1 vecka fick jag svar att jo de fick hem dem den 2 april så då skulle de skicka dem. Ehhhh, det ena paret var ett par vinterridbyxor, tror de själv att många vill ha ett par sådana i slutet av april ? Kanske kunde vara en idé att informera kunden att varan är slut men kommer åter i april månad (alltså 2 månader senare). Kan säga att de fick ett inte allt för glatt mail tillbaka. Jättekul när man behöver något snabbt när de gör på det viset, och tror ni inte att de paret jag behövde omgående var slut hos det andra stället tog enligt dem slut ett par dagar innan, alltså medans jag bara satt och väntade på leveransen från detta klantföretag. En sak är säker jag kommer aldrig att handla där.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som... 2
Svar
34
· Visningar
4 551
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 215
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka