Bukefalos 28 år!

Canon eos 400 eller 450 ?

M

MaddeLen

Har bestämt mig för en Canon eos systemkamera men kan inte välja modell.

Har en gammal analog eos med två objektiv som jag testat på 400:an och vet att dom passar, kommer dom även att passa på en 450?

Sen undrar jag lite vad man behöver för objektiv för vanlig hobbyfotografering? Jag har för tillfället ett 28-80mm och ett 80-200 mm.

Ska jag skippa kit objetkiver på 18-55 mm eller kan det vara ett bra komplement till mina två andra?

/Madde
 
Sv: Canon eos 400 eller 450 ?

400D är bättre än 450D på många punkter. Dåligt av Canon att släppa en kamera som inte är bättre än föregångaren, men folk är ju så megapixelkåta att de tror att 45D är såååå mycket bättre bara för att den har 12 istället för 10 mpix. Med andra ord, 400D ger dig mer för pengarna och är bättre än 450D på många punkter.

Du kommer att klara dig på de objektiv du har, kitobjektivet är tyvärr tragiskt oskarpt, så jag rekommenderar inte att köpa det, bättre att spara pengarna till L optik istället som är betydligt bättre, tills dess klarar du dig väldigt väldigt långt på de objektiv du har.
 
Sv: Canon eos 400 eller 450 ?

400D :bow:

Om du hittar ett prisvärt paket med kitgluggen så tycker jag du ska satsa. Bra att ha i början och jag gillar zoom omfånget på den.
 
Sv: Canon eos 400 eller 450 ?

Vad jag har hört så är uppgraderingarna som finns med 450 inte så mycket att ha. Så nu lutar det åt att det blir en 400 :)
 
Sv: Canon eos 400 eller 450 ?

Precis som Irenes säger, enligt det jag läst om 450D så tycker jag bara att det var en grymt dålig uppdatering.

Du kommer bli väldigt nöjd med din 400d! :love:
 
Sv: Canon eos 400 eller 450 ?

Extremt onödigt att lägga krut på 450D av Canon, de borde satsat på 5D mark2 istället för att kunna matcha Nikon D700, imbecillt marknadsdrag där.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Detta är ingen annons!! Utan en rådfrågning, jag är lite sugen på en SLR och har fattat tycke för Canon. En kompis till mig har...
Svar
2
· Visningar
1 241
IT & mobiler Brorsans Canon la av totalt när han bytte objektiv. Går inte att få igång öht. Vad kan ha hänt? Han bytte från 18-55 objektivet till...
Svar
3
· Visningar
794
S
IT & mobiler Jag vet det finns 100 st kamera trådar men jag blir inte ett dugg klokare när jag läser dom, man har ju alltid egna frågor och egna mål...
Svar
9
· Visningar
1 252
Senast: sodiro
·
A
IT & mobiler Okej, vet att det finns en del objektiv-trådar redan, men hittar verkligen inte de konkreta svaren jag är ute efter då jag är lite grön...
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: annaL90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp