CAREFORE paddar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare gazira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 201
G

gazira

läste om en ny sorts paddar som heter Carefore, som tydligen ska ha liknande effekt som BoT, men kostar bara hälften så mycket.
Är det någon som har erfarenhet av dom?
är det något som är värt att köpa eller är det bättre att spara dom pengarna?

Sv: CAREFORE paddar

carefore paddarna ska fungera snarlikt back on track funktionen, men efter att jag provat dem så går jag tillbaka till bot igen.

de jag var nöjd över med paddarna var att de andades bra och slapp svett under lindorna vid ridningen. i stallet och hagen tog de ej gallorna på samma sätt som bot samt att benen är inte lika "torra" efter paddarna på samma sätt.

jag använder dock sadelgjordtunneln och den gillar både jag och hästen då vi slipper svettet mellan sadelgjorden och häsen till vissdel.

av min erfarenhet så sparar hellre till bot produkterna.

sen är produkterna lite kasst sydda faktiskt.

carefore paddarna ska fungera snarlikt back on track funktionen, men efter att jag provat dem så går jag tillbaka till bot igen.

de jag var nöjd över med paddarna var att de andades bra och slapp svett under lindorna vid ridningen. i stallet och hagen tog de ej gallorna på samma sätt som bot samt att benen är inte lika "torra" efter paddarna på samma sätt.

jag använder dock sadelgjordtunneln och den gillar både jag och hästen då vi slipper svettet mellan sadelgjorden och häsen till vissdel.

av min erfarenhet så sparar hellre till bot produkterna.

sen är produkterna lite kasst sydda faktiskt.

Men är de bättre än en helt vanlig padd tex?

Får kanske spara till BoT istället men är nyfiken:angel:

personligen tycker jag att de är att kasta pengar i sjön då de inte helt enkelt hjälper mot gallor om de är de du ska ha dem till. Spara till bot paddar i stället, de blir ändå dyrare om du först köper carefore och sen inser att de är inte de du letar efter och måst köpa nya paddar från bot..

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
616
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 282
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka