Carlsson Löfdahl lämnar L men behåller sin plats i riksdagen (Utbruten från Vad gör vi nu då? Del XCVIII)

tanten

Trådstartare
En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd.

Emma Carlsson Löfdahl lämnar L men stannar i riksdagen. Mycket mycket märkligt.
I vår representativa demokrati har antaglilgegn majoriteten av hennes röster kommit från folk som röstar på L, inte på henne. Hon uppmanades at avgå men bslöt istället att lämna L. En förtroendevald är vald i förtroende. Nu har hon inte förtroendet längre.

Jag begrper inte. Hon blir väldigt ensam. Ingen partigrupp att bolla med, ingen service från partiet. Hur kan en riksdagsledamot ens fungra utan sitt team?

Det måste ha slagit runt totalt totalt i människans skalle. Totalt.
 
Emma Carlsson Löfdahl lämnar L men stannar i riksdagen. Mycket mycket märkligt.
I vår representativa demokrati har antaglilgegn majoriteten av hennes röster kommit från folk som röstar på L, inte på henne. Hon uppmanades at avgå men bslöt istället att lämna L. En förtroendevald är vald i förtroende. Nu har hon inte förtroendet längre.

Jag begrper inte. Hon blir väldigt ensam. Ingen partigrupp att bolla med, ingen service från partiet. Hur kan en riksdagsledamot ens fungra utan sitt team?

Det måste ha slagit runt totalt totalt i människans skalle. Totalt.

Antar att det hänger på cashen. Hon verkar ju jävligt girig minst sagt. Smart är ju dock inget en kan anklaga henne för att vara
 
Senast ändrad:
Emma Carlsson Löfdahl lämnar L men stannar i riksdagen. Mycket mycket märkligt.
I vår representativa demokrati har antaglilgegn majoriteten av hennes röster kommit från folk som röstar på L, inte på henne. Hon uppmanades at avgå men bslöt istället att lämna L. En förtroendevald är vald i förtroende. Nu har hon inte förtroendet längre.

Jag begrper inte. Hon blir väldigt ensam. Ingen partigrupp att bolla med, ingen service från partiet. Hur kan en riksdagsledamot ens fungra utan sitt team?

Det måste ha slagit runt totalt totalt i människans skalle. Totalt.
Girig parasit. Det är såna som hon som skapar politikerförakt.
Hon har även varit negativ till sjukskrivna som lever på skattebetalarnas pengar.. KLIRR
 
Hon har även varit negativ till sjukskrivna som lever på skattebetalarnas pengar.. KLIRR
Samma skattepengar som slunkit ned i hennes mans ficka? :cautious:

För min del så tänker jag att det kanske inte (tyvärr?) är så konstigt om gemene man försöker hitta dessa kryphål i lagen och få lite mera slantar per månad. Men som förtroendevald så har man större krav på sig, man jobbar för skattebetalarna - alltså kan man inte utnyttja dessa gråskaliga nyanser i lagen. Eller man kan, men då får man räkna med att man kan åka fast och då avgå.
En bra regel tänker jag är om man känner sig obekväm om något om en skulle komma ut, så är det nog inte så vitt. :grin:
 
Emma Carlsson Löfdahl lämnar L men stannar i riksdagen. Mycket mycket märkligt.
I vår representativa demokrati har antaglilgegn majoriteten av hennes röster kommit från folk som röstar på L, inte på henne. Hon uppmanades at avgå men bslöt istället att lämna L. En förtroendevald är vald i förtroende. Nu har hon inte förtroendet längre.

Jag begrper inte. Hon blir väldigt ensam. Ingen partigrupp att bolla med, ingen service från partiet. Hur kan en riksdagsledamot ens fungra utan sitt team?

Det måste ha slagit runt totalt totalt i människans skalle. Totalt.
Alltså hennes agerande förvånar mig mer än Erlandssons. Att en manlig makthavare kommer ut som gubbslem känns tyvärr inte som något nytt. Men ett utstuderat hyresavtal med sin man för maximalt uttag av skattebetalarnas pengar?

Delad ekonomi och självständiga parter i all ära, men detta stinker girighet.
 
Det måste ha slagit totalt slint i huvudet på henne. Eller så är hon omgiven av människor med otroligt dåligt omdöme.
Eller båda delarna.
Ja, jag fattar inte heller. Ofta ursäktar politiker uppdagat fiffel med att de inte haft koll, och inte sällan tror jag dem. De jobbar ju utav helvete, jag förstår att redovisning och administration kan halka efter och bli fel.

Men i det här fallet handlar det om nåt annat. Två vuxna kapabla individer som ingår ett avtal som båda borde fattat är åt skogen.
 
Ja, jag fattar inte heller. Ofta ursäktar politiker uppdagat fiffel med att de inte haft koll, och inte sällan tror jag dem. De jobbar ju utav helvete, jag förstår att redovisning och administration kan halka efter och bli fel.

Men i det här fallet handlar det om nåt annat. Två vuxna kapabla individer som ingår ett avtal som båda borde fattat är åt skogen.
Det handlar om pengar. Hon vill åt inkomstgarantin. Det är ju ändå 10 miljoner och hon behöver ju knappast jobba efter hon fyllt 50. Vi andra måste knega på nu när de höjt pensionsåldern också. Ja jisses vilka stolpskott det finns alltså.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp