Cash and Carry

N

Novisen

Hejsan undrar om det finns någon här inne på denna sida som kan något om hingsten Cash and Carry. Det hade varit jätte intressant att veta något om honom. Vet som sagt absolut inget. SÅg bara att han var pappa till Click and Cash och blev nyfiken.

MVH
Novisen
 
Sv: Cash and Carry

Han finns i Österrike på Gestüt Moosbachhof, här finns några bilder på honom.
stand2008.jpg


kopf.jpg
 
Sv: Cash and Carry

Han var ju snygg..:)
Synd det inte gick att komma in på deras engelska sida bara... Har försökt många gånger utan framgång.
Tyska förstår jag mig inte ALLS på, det är rena grekiskan för mig
 
Sv: Cash and Carry

Det som är lite ovanligt med hans stam är väl kanske att han har Cor de la Bryere och Ladykiller xx ovanligt nära i stamtavlan för hingst f 1998.

Annars så står det om hans pappa Cash att mamman, Landgräfin, gick internationell hoppning och vann en del puissancehoppningar med Hugo Simon. Hon var dessutom helsyster med Landgraf, som ligger som morfar på Cash and Carry. Så han är linjeavlad på den kombinationen.

Cash and Carry själv har gått svårklasshoppning, och kvalificerade sig för bundeschampionatet 2004. Han har flera godkända söner, däribland Common Sense, Contino och Cashman. Och Click and Cash då här i Sverige.
 
Sv: Cash and Carry

Det som är lite ovanligt med hans stam är väl kanske att han har Cor de la Bryere och Ladykiller xx ovanligt nära i stamtavlan för hingst f 1998.

.

Det är väl inte precis ovanligt att ha Corde och Ladykiller på det avståndet, Corde är ju farfar till honom.
Med tanke på alla Corde/Landgraf hingstar som fortfarande är i avel så föds det ju avkommer hela tiden än idag med exakt samma distans till såväl Corde som Ladykiller.
Bara för att ta två ex så får du ju exakt den distansen med såväl Casir Ask som Come Back II som båda är e. Corde ue. Landgraf.
 
Sv: Cash and Carry

Ja, men det finns ju många fler hingstar som har Cor de la Bryere och Ladykiller längre bak. Eller hur?

Jag skrev dessutom att det är ovanligt för en hingst f 1998. Både Casir Ask och Come Back II är äldre, Casir Ask är f 1990, och Come Back II är f 1992.
 
Sv: Cash and Carry

Ja, men det finns ju många fler hingstar som har Cor de la Bryere och Ladykiller längre bak. Eller hur?

Jag skrev dessutom att det är ovanligt för en hingst f 1998. Både Casir Ask och Come Back II är äldre, Casir Ask är f 1990, och Come Back II är f 1992.

Vist är Casir och CB II några år äldre än honom MEN de har Corde som pappa, Cash and Carry har honom som farfar. Vilket alltså alla avkommer till tex Casir och CB II också får och de har avkommer påväg i år alltså föds det föl 09 med honom som farfar precis som Cash and Carry har.

För övrigt finns det ju många fler Corde söner än dessa två fortfarande i avel så varje år föds ju mängder av avkommer som har honom som farfar, och kommer säkert göra ett antal år framåt, så att säga att det skulle vara ovanligt att han ligger så nära som farfar är det ju långt ifrån.
 
Sv: Cash and Carry

Kan tillägga efter en snabb titt på paardenfokken, corde själv har avkommer födda så sent som 1998 (fick inte upp alla då han har för många för en sökning så kan finnas ännu yngre), finns i alla fall minst en godkänd son född 1997, så lär som sagt komma hästar med honom som farfar i många år framåt.
 
Sv: Cash and Carry

Tack snäla för den fina översättningen..:) Inte lätt när man inte kan språket de skriver på...
Står inte common sence i sverige i år med? Eller det är inte den 3 åringen som blev godkänd nu i år?
 
Sv: Cash and Carry

Nej, det är en annan Common Sense. "Vår" Common Sense (alltså den som blev godkänd i år) är e Contendro I-Cardento.
 
Sv: Cash and Carry

Ja jag såg det sen när jag kollade på FLyinges hemsida..:) Snacka om att vara vimsig, jag visste ju att han var E: Contendro I, menj ag fick nog hjärnsläpp...:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan mitt namn är wael albordaini. Jag skriver till dig då jag vill ha hjälp med ett ärende, de är nämligen så att de har...
2
Svar
24
· Visningar
3 645
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag vill börja med att säga att jag velade mellan att lägga tråden här eller på Barn men landade i att det inte är bebisen som är den...
Svar
13
· Visningar
1 189
Senast: Milosari
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 699
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 495
Senast: karl_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp