cavaletti avstånd

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare jannicap
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 4 044
J

jannicap

Hej jag skulle vilja veta lite avstånd för B-ponny och C-ponny,
Cavaletti, stuts, kombination, mm

Sv: cavaletti avstånd

Hej :)
Jag vet iallafall att det ska vara en meters avstånd på cavalettibommar för d-ponny, det är säkert lika för b- och c-ponny :) A vet jag dock inte xD
Och inte stor häst heller :)

MVH Fanny

När jag rider över cavaletti eller vanliga bommar på marken brukar jag ha 130 ungefär till min häst på 165. Så till liten häst kanske 110-120 beroende på hur stort steg den har, prova dig fram. Du kan även variera jättemkt i avstånden för att korta resp längda steget :) Till D-ponny beronde på strl osv så ca 100-110..

*puttar*

Vet att B-ponny ska ha ca 1m i cavaletti.. men vill veta i dom andra oxå ;) så ja fortsätter väl att putta då ;)

Liknande trådar

Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
627
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: ameo
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
533
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka