Cavalettisadlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bonetta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 078
B

Bonetta

Undrar om det är ngn som har ngn erfarenhet av Cavaletti sadlarna, bra som dålig?

Tack på förhand.

Jag vill också veta! Jag har kikat lite på de sadlarna och de ser väldigt fina ut och det är ju även ett väldigt bra pris på!

Precis! :D Priset lockar alldeles för mkt, de ser ju betydligt bättre ut än andra sadlar i samma prisklass. Men det är ju det som gör det så svårt - att bara titta på bild... :crazy:

är det ingen som vet något om dessa sadler??

har också varit inne och kikat på hemsidan och dom verkar onekligen väldigt seriösa och bra..

Tror faktiskt att de är de enda som säljer. Jag e oxå nyfiken på kvaliteten! Funderar på en hoppsadel (dressyrryttare som hoppar för gympan skull) men är osäker eftersom priset låter lite för bra för att vara sant! Ingen som vet???

sadel0901.jpg

Tycker att denna ser trevlig ut.

verkar inte vara många som har så stor koll på dom men jag funderar ju själv på dom iofs behöver jag ingen i nuläget men då det beger sig. ja detär ju bra prisklass på dom och sen om du inte ska använda den varje dag så verkar det ju lämpligt..

Jag har haft en hoppsadel därifrån :) (den bor numera hos Filuran här på buke ;) :D)

MYCKET bra sadel till det priset!!! Kan inte jämföra dem med andra billighetsadlar, är inte alls i klass med dem.
Hade en londonfärgad till min skimmel, och det blev inte fläckar eller ngt sånt efter regn (vilket man hör jämt och ständigt annars..:angel:). Lite dåligt med stöd, men det kan man ju leva med (eller prata med snäll sadelmakare :cool:). Ganska hårda i sätet, om jag minns rätt..vågar faktiskt inte lova något...var några år sen jag hade den. Hårt är dock bra till min rygg så mig spelar det ingen roll *S*. Ganska rak bom, låg perfekt på mitt halvblod med Jätterak rygg.

Personligen har jag inget negativt att säga om sadlarna, däremot har jag hört att det är lite si och så med leveranserna från tillverkaren - det tar alltså lite väl lång tid innan man får sin sadel.

Du får helt mycket sadel för ett lågt pris :)

Jag har en Cavaletti dressyr.
Tycker den är helt OK för det priset. Och faktiskt den enda sadeln på länge som jag inte sitter snett i...? (Har provat mängder av begagnade märkessadlar).
Rätt så snygg är den ju oxå. (Jag har londonfärgad).

Dock brukar det vara lååång leveranstid på den. Tre månader fick jag vänta på min. :crazy:
Sen hade jag tänkt att köpa en Cavaletti hoppsadel i augusti ifjol, men orkade inte vänta. Skulle få den i december sa dom.
Men det kanske har blivit bättre nu? :)

Sv: Cavalettisadlar?

Jag vill göra en påminnelse här, den andra tråden liknande denna togs bort. Kom i håg det är ej tillåtet att diskutera enskilda företag vid namn, det är ej heller tillåtet att saluföra sina egna varor eller produkter i detta forum. Hålls tråden som den är nu blir det inga problem, men försök att hålla den där också.

MVH Hälsning Boj/moderator

Sv: Re: Cavalettisadlar?

Deras sadlar ser inte likadana ut längre, tycker att de är skumt uppbyggda nu, dressyrsadeln ser jätteknepig ut. Westernsadeln var också mycket finare förut...

Sv: Cavalettisadlar?

Hejsan!

Jag skulle inte rekomendera er att köpa en sådan sadel. (egen erf.)
Det tog nästan ett år innan jag fick min sadel och när den väl kom så var det en väldig besvikelse!!!
Den var knölig i stoppningen, skinnet var flammigt och strävt (Londonfärgad) klossarna bak saknades och bommen ja den.... ja det var ingen höjdare precis.
Dock höll de på butiken med mig, men med alla de tidigare problemen så tackade jag nej till att få en annan sadel.
Såg sedan att de reade ut att ant. 2:hands sort. på deras sadlar STACKARS den pers. som nu köpte "min"
Köp er en bättre beg. sadel för de pengarna istället det är mitt råd!!

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
396
Senast: Oknytt
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈