Cavalettisadlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Supersonic_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 852
S

Supersonic_

Finns på http://www.hastlagret.se/

Någon som vet något om dom?
Har aldrig sett dom tidigare, tittade extra på dressyrsadeln. Såg ändå rätt vettig ut, och fanns i en massa olika bomvidder!
Någon som tittat närmare på en sån?

Sv: Cavalettisadlar?

Jag har sökt info men har lite halvsvårt att sorta ur rätt trådar med intressant innehåll...

Jag har själv vart och tittat på Cavalettisadlarna nu när de reas. Det finns en del måndagsexemplar tyvärr. Den första jag tog hem för att prova var snygg i färgen och lädret känns ok för det priset MEN när man tittade närmare på den var var den sned, inte i stoppningen utan i bommen. Dels gled den åt ena sidan på hästen - som inte flyttar sadlar vanligtvis - och när man sedan tittade noga på den så var den inte rak i bommen. Åkte och lämnade tillbaka den och tittade på en annan som jag var sugen på, snygg brun färg men den var JÄTTESNED, syntes redan vid första anblicken! Både bom och bossor såg det ut som så den fick inte följa med hem. Men jag hittade en svart flatback som ser rak och fin ut. Jämt stoppad, lädret känns helt ok och hästen är nöjd, enda trista med den är att stropparna sitter väldigt långt bak. Jag får använda första och andra stroppen för den tredje hamnar nästan på vad-klossen, men som sagt, hästen är nöjd, den liggr still och ser rak ut.
Kompisen hittade en snygg rak hoppsadel vid första försöket!
Det finns guldkorn om man letar lite...

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
887
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
610
Senast: skiesabove
·
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den... 2
Svar
20
· Visningar
731
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka