Cavalier Servente xx

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Jippjapp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 601
J

Jippjapp

Någon som känner igen denna hingst? All fakta mottages tacksamt.

Sv: Cavalier Servente xx

Du kan pröva Google. Där står, blant inte så mycket annat, att han har en avkomma, som har gått 4-stjärnig fälttävlan.

Har tittat på pedigreequery. (Tack för länken). Det är en gammal härstamning från tillbaka, när jag var en yngre förmåga. Fullt gångbar, i alla fall för den tiden. Sir Ivor var blant Vincent O'Briens all-time best. Quorum gjorde tåliga avkommer. Lite tillbaka finns Gold Bridge i två omgångar, vilket skulle ge speed, om jag minns rätt... och han är ganska fri från Northern Dancer.

Tack för infon.

Jo han har en avkomma som heter Nabataen Treat xx och han har gått fyrstjärnigt.
Jag har nämligen ett sto efter honom (antar jag) i hennes pass står Caval.servente och tack vara Buke fick jag ett tips på att det kan vara Cavalier Servente xx.
Jag har kontaktat Wheatherbys i England (för där är han registrerad)
och de bad mig skicka in mitt stos "marketing sheet", antar att det är pappren med hästens tecken etc?

Här är en gammal annons foto på Cavalier Servente
3090655586_ef8dd1a393_m.jpg

Han stod då (1991) på Warcolag Stud.
Han vann MacDonald Buchanan Trophy (best HIS New Entry Stallion).
HIS (Hunters' Improvement & Light Horse Breeding Society)

Ska försöka hitta lite mer info om honom när jag får tid.

Senast ändrad:

:rofl: :bow:
Å tack snälla du! För första gången på snart 6 år får jag äntligen se hur hennes pappa ser ut. Jag är sjukt intresserad av avel och det är verkligen en fröjd att få pusselbitarna på plats. Han liknar mitt sto verkligen. Hon hade även de gråa knäna och har fortfarande de svarta ögonen. Underbart!
Tack tack tack.

Utan Buke skulle jag aldrig fått veta. Tack tack tack :bow: :bow:

Ja gärna, hitta mer på honom! Jag tar tacksamt emot. Jag hittar inget mer, internet sidorna tar slut...

Ett tidigare kort taget 1987 när Cavalier Servente vann H.I.S. nykomlings klassen i Newmarket.

3092614556_a9535e770f_m.jpg

Född 1978, skimmel, 16.1hh.
39 starter, vann 5, placerad 9.
"Useful staying handicapper on the Flat and winner of a hurdle race. Won the young horse class (MacDonald Buchanan Trophy) 1987 when there were only three contestants."

In 1990 standing at;
Warwickshire College of Agriculture, Moreton Hall, Moreton Morell, Warick,
CV35 9BL.

Kanske du kan kontakta dem, det kan ju tänkas att de har listan på stona som vart betäckta med C S det året det gäller. Han är inte listad som en HIS hingst efter 1990 men han stod i alla fall på addressen ovan 1991.
1992 har de andra hingstar listade så jag vet ej vart han tog vägen efter 1991.

:bow: :bow:
Tack snälla vän, hur ska jag kunna tacka dig? Vill du ha en julklapp? :)

Tack för den andra bilden. Mitt sto ser ut så här:

full

Har du mer? :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 024
Senast: lilsan
·
Kropp & Själ Nu behöver jag alla hobbypsykologers hjälp! Jag har haft en helt vanlig trevlig morgon. Lämnat sonen på scouterna och körde till ÖB för... 2
Svar
29
· Visningar
2 520
Senast: skiesabove
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 437
Senast: Takire
·
Hästhantering Hej Min 8 åriga valack på 175 cm fick den 25e Januari diagnosen hovledsinflammation bf och knäledsinflammation hb, han va även tät i... 2
Svar
34
· Visningar
2 285
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka