Bukefalos 28 år!

cavallo piaffe plus eller passage?

sommarminne

Trådstartare
Jag sitter och kollar på stövlar då jag är lite sugen på ett par nya. Jag har ett par cavallo grand Prix plus idag men skulle vilja ha ett par hårdare med mer dressyrbåge. Men vad är det för skillnad på just passage och piaffe? Känner folk som har piaffen men inte passagen så finns det någon här som har passagen får ni gärna skriva vad ni tycker om dom
 
Sv: cavallo piaffe plus eller passage?

Det är ju en sämre modell, inte lika fint läder bla.

Men vill du ha en hård stövel tycker jag du skall köpa Petrie Anky Elegance eller Königs Sir, Piaff är inte så hårda.
 
Sv: cavallo piaffe plus eller passage?

men säg inte så...;) då blir ju kalaset ännu dyrare haha. finns det inga billigare alternativ om man vill ha ett par hårda stövlar?
 
Sv: cavallo piaffe plus eller passage?

Passage plus är liknande de Grand Prix plus som du redan har men med lägre båge. Har själv ett par piaffe och tycker att de är rätt styva, mer så än Königs grandgester som jag också har. Vill du ha ett par riktiga 'hårdingar' är det nog tyvärr bara Königs Sir och Anky elegance som motsvarar den beskrivningen.
 
Sv: cavallo piaffe plus eller passage?

Om du har standardmått så finns Anky Elegance för ca 700 euro utomlands. Det är väl ungefär vad Piaffe ligger på nu?

Jag har Anky Elegance och tycker att alla andra stövlar är sladdriga haha. :p Om man knackar på skaften så låter det som man knackar på träd. :D

Köpte Petrie Olympic för att ha som vinterstövlar men ångrar nästan att jag inte sparade ihop till ett par AE till...

BTW så har Petrie kommit med en ny vinterstövel nu som är fårskinnsfodrad!
 
Sv: cavallo piaffe plus eller passage?

så svårt bara för jag vet inte vad jag har för mått på anky så jag måste nog kunna få prova och jag tror tyvärr inte att jag kan köpa standard.

5 1/2 i fot, 40 i vad och 51 på höjden i cavallo
 
Sv: cavallo piaffe plus eller passage?

Mät baksidan på dina Cavallo, utan häl, det är där Petrie mäter höjden.
 
Sv: cavallo piaffe plus eller passage?

Nu fick jag värsta beslutsångesten. Cavallo vet jag ju passar mig men jag har aldrig haft på mig en petrie så jag vet inte alls hur dom känns på foten.
Jag hade verkligen fått för mig att piaffe plusen va lika hård som anky? skiljer det mycket?
 
Sv: cavallo piaffe plus eller passage?

jag har gått och klämt på alla varianter senaste tiden och jag tycker faktiskt att piaffen är ungefär lika hård som anky elegance. kanske är ankys liiite hårdare, men piaffen är fortfarande hård, betydligt hårdare än grand prix som du har nu och med finare läder :)
 
Sv: cavallo piaffe plus eller passage?

precis de jag ville höra haha;)
skämt och sido tror jag faktiskt de blir ett par cavallo för dom vet jag hur dom är i kvalite och modell. får nog fundera lite till innan jag tar beslutet.
Ni med piaffen då är ni nöjda?
 
Sv: cavallo piaffe plus eller passage?

Har du bestämt dig än? :) Jag är i alla fall jättenöjd med mina piaff plus, de är otroligt bekväma! Funderade på grand prix först, men piaffen var mkt hårdare (men med mjukare insida) och finare läder. Har haft mina i drygt ett år.
 
Sv: cavallo piaffe plus eller passage?

jag tror nästan att det blir piaffen men har kollat lite på petrie allure men har inte har möjlighet att känna och klämma på dom. fördelen med cavallo är att jag vet precis vilka mått jag har så de är lätt att beställa över nätet och då går de ju att hitta till helt ok pris med om man jämför med vad dom kostar i butik här omkring. Får se om jag kan tvinga sambon att ge mig dom i julklapp;)
jag har ju grand prixen idag och jag kände på den och piaffen och skillnade är ju verkligen enorm så jag är rätt säker på att jag kommer att va möjd med den "hårdheten"
 
Sv: cavallo piaffe plus eller passage?

Ja, det är ju en fördel att veta hur det är med måtten om man ska beställa på nätet.. Själv har jag alltid kört på cavallo så jag har ingen erfarenhet av andra märken (det är ju onödigt med förändring :angel:)
Det är bara att börja bearbeta sambon, du har ju bara ett par månader på dig! :D
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
10 270
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
722
Senast: valy
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
873
Senast: MiniLi
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 471
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp