Bukefalos 28 år!

Du behöver inte köpa både chambon och gogue, det är ju likadant nackstycke, och likadan inspänningstygel. Komplettera bara med längre alt kortare lina från närmsta affär typ Järnia. På båtavdelningen, eller flaggavdelningen har de säkert lämpliga linor, och karbinhakar av olika storlekar.
 
I dag testade jag att rida med halsförlängare. Kom snabt i håg varför jag inte användt den. :crazy: Verkligen usel hjälptygel! Har beställt en chambon, hoppas den kommer snart så jag kan prova.
 
Ja du, jag undrar om den är bra för någon, tanken är ju smart va, men inget vidare resultat...
 
Nej, det kan man undra..... :crazy: Dessutom är den så elastisk att han utmärkt kan ta upp huvudet högt utan att det drar till i munnen, och där drog det nämligen lika hårt hela tiden, vad häststackarn än gjorde. Jag förstår inte hur många kan påstå att den är så bra?? :mad:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 049
Senast: mily
·
Utrustning Behöver tips och ideér då jag har en häst som hoppar över bommen i transporten. använder halsrem som jag binder längre ner men sist slet...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 234
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp