Bukefalos 28 år!

Champion showring deluxe vs John whitaker signature bling

Ponnymorsa

Trådstartare
Herregud, blir helt tokig snart!
Det började med att jag köpte en Champion showring deluxe i storlek 57.
Underbar hjälm, men den töjde sig.
I samma veva, började jag jobba med galopphästar och köpte en Champion jockey hjälm i storlek 56 eftersom den förra töjt sig i en storlek större.
Denna hjälm töjde sig också. Efter att jag ramlat av i den och den fick en kraftig smäll, så köpte jag en ny jockeyhjälm, denna gång en Gatehouse i storlek 55, eftersom det verkade som att alla hjälmar töjer sig. Men den hjälmen töjde sig inte alls, så då kunde jag inte rida i den eftersom, den var för liten!
Jag slutade jobba inom galoppen och återgick till klassisk ridning.
Köpte då en ny champion deluxe i storlek 56 denna gång, eftersom den förra töjt sig. Den blev aldrig lika bekväm som den första, så jag sålde den och köpte en annan vanlig champion kask i storlek 57, av ren snålhet. Tro det eller ej, men denna hjälm är för liten! Det visar sig att olika modeller av samma märke töjer sig olika mycket! Nu har jag provat en John Whitaker signature bling. Åh, vilken skön hjälm!!!! Men vilken storlek ska jag köpa????
Om man mäter mitt huvud, så är det 57cm. Ska jag då satsa på en 57:a eller töjer dessa sig också? Någon som vet? Är de stora eller små i storlekarna?
Tacksam för svar!!
 
Sv: Champion showring deluxe vs John whitaker signature bling

Jag kan ha en till två storlekar mindre i JW än i andra hjälmar. Men jag tror inte man kan säga generellt att det är stora i storlekarna utan det handlar nog mycket om vilken huvudform man har. För jag vet många andra som har samma storlek i sin JW som i övriga hjälmar. Men jag upplever som sagt att den är stor i storleken. Jag har inte märkt att den töjer sig.
 
Sv: Champion showring deluxe vs John whitaker signature bling

Tack så mycket för ditt svar! Då borde en hjälm som passar i butik, sitta bra även senare. Är så tråkigt när man köper en som sitter skönt, för att sedan inse att den blivit för stor, eller köper en som är för liten för att man tror att den ska töja sig, så gör den inte det! Tack igen för ditt svar :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte en JW-hjälm idag i storlek 57. Har 56 i min gamla Euro-lite. Min första fråga är om JW-hjälmarna är lite mindre i storlek än...
Svar
9
· Visningar
1 355
Senast: CallMeAce
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp