Chamrock!!!

T

TurboDevil

Jag söker efter hingsten Chamrock och all info som kan tänkas finnas om honom. han är en arabhingst som verkade i avlen för omkring 14-16 år sedan.

tack för all info :banana:
 
Hej!

Chamrock är fortfarande verksam.
Han är rätt gammal nu, men vid god vigör.
Jag känner ägarinnan till honom.
En riktig gammal gentleman.

Hug your horses!
/Mike :devil:
 
Förresten!
Han tävlas fortfarande i western.
Han tog 2:a plats i Western Pleasure i Blommeröd 2002.

/Mike :devil:
 
Har han haft ngr ston de senaste åren? ( Mike???)
Fertilitet?
Vet ni ngn som har fler bilder på han?
Har en, vill gärna ha fler, MKT stilig...
 
Hej!

Jodå, jag har för mig att Ylva (ägaren) själv tar föl efter honom fortfarande.
Vet dock inte hur många språng han har per år.

Han står i Ausås utanför Ängelholm.

Hug your horses!
/Mike :devil:
 
Chamrock är en mycket duktig western-häst! Jag har sett honom i action och han sköter sig mycket bra ute på tävlingsbanan. Verkar ha trevligt temprament också.

Utseendemässigt tycker jag att han har liiiite för lång rygg och kanske inte så arabtypiskt huvud, men han har bra steg och han gillar nog att showa och visa upp sig!

Om han är verksam i avel eller ej vet jag inte. Det kan vara så att ägarinnan endast använder honom på egna ston och inte har främmande ston?
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som vet någonting alls om denna sällsynta ras? Trodde den var ”ny”, men det verkar som om den godkändes av FCI redan på 60-talet...
Svar
4
· Visningar
592
Senast: kolblakkur
·
Avel Har ett 16-årigt hoppsto jag gärna skulle vilja avla på i vår (då kommer hon vara 17 år). Hon har haft ett föl tidigare vid 4-års...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Cactus
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 122
Avel Undrar om det är någon här som skulle vilja förklara lite om detta med genuppsättning osv…. Främst inom hbl/fb aveln. Har bland annat...
Svar
0
· Visningar
476

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp