Charles Owen Fiona

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare elifet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 8 176
E

elifet

Är lite nyfiken på hjämen, den ska ju vara nättare än de vanliga Charles Owen hjälmarna, man kankse slipper se ut som en svamp? ;)
Är det någon som har hjälmen?
vad tycker du om hjälmen?
Släng gärna med en bild eller två på den så man kan se något mer än bara produktbilderna...
Åsikte rom hjälmen i övrigt, jag såg en bild som var tagen från sidan och då såg det ut som om den hade en mycket märklig form :S

Tacksam för massor med svar :D
:bump::bump::bump:

Sv: Charles Owen Fiona

haha jadu säg det ;)

är det ingen som har några åsiker om hjälmen eller sett den live? :P

kl

Jag är också nyfiken ,har vart på väg länge att investera i en Charles owen hjälm ,men tänkte vänta till jag fick se fiona'n också ,har dock inte lyckats se den "live" än .

Jag har sett den i olika nätbutiker men inte i en riktig affär ännu.
Det måste väl finns någon som vet något? :O

Jag provade den, innan jag bestämde mig för att köpa Classic. Det gick för djupt ner och banden skavde mot öronen. Classic var mycket skönare!

Den gick enligt mig för djupt ner vid pannan samt på sidorna. Mina öronspetsar var vid hjälmens slut. Jag tycker i och för sig inte om hjälmar som är för djupa. Enligt de i affären hade de redan sålt många exemplar av den hjälmen till dressyrryttare. Såg snygg ut, men alldeles för djup.

Jag tycker att Classic var skönare än Fiona, av den anledningen valde jag den.

Jag har provat den ocskå, nyligen.

Jag vart lite besviken för liksom Lundatorp så tyckte jag inte den var bekväm.
Den gik ner för långt "överallt" för mig, och även när jag tryckte på den rejält och den var lååånga ner i pannan (rätt storlek) så var det ändå pyttelite luft nästan kvar i toppen, mina öron tog väl emot haha.
Den var också inte så snygg pga.det vilket var tråkigt, för jag hade tänkt att köpa den.
Den såg lite stor ut nästan, pga. att den är så "hög" liksom, på mig iallafall.

OJ vad trist att det var så mycket dåliga erfarenheter av hjälmen.
Nu ska jag i alla fall inte beställa den! Om det blir någon hjälm ska den köpas i butik!
Kan man be en åf ta hem hjälmen om man inte är säker på att man kommer köpa den?

kl

Shit, jag har beställt en och hoppas att det är rätt storlek så att jag kan skicka tillbaka och beställa från England. :P Gillar verkligen Charles Owen hjälmarna men jag har värsta vattenskallen så kan inte använda de andra modellerna.

kl

Shit, jag har beställt en och hoppas att det är rätt storlek så att jag kan skicka tillbaka och beställa från England. :P Gillar verkligen Charles Owen hjälmarna men jag har värsta vattenskallen så kan inte använda de andra modellerna.

KL Jag kunde ha samma storlek på den som på andra CO hjälmarna. Provade samma storlek på Fiona, som Wellington Professional som jag köpte Classic i. Storleksmässigt märkte jag ingen skillnad, bara formen :)

Senast ändrad:

Fjanten; bild bild! när du har fått hem den :D

haha se där inte bara jag som använder mig av "svamp" uttrycket ;)

Självklart blir det bild då, men fick ett mail förra veckan om att de väntar en ny leverans så det skulle ta ett par veckor innan den kom. De hade tagit slut väldigt fort, vilket man kan förstå. Väntar med spänning :D

Men perfekt, det är ju så långt en dressyrhjälm ska gå ner :D Är riktigt sugen på att köpa en, väntar på bild Fjanten :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 879
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Det var inte igår som jag var inne på Buke men nu behöver jag åsikter utifrån. Sedan ett par månader har min häst skavt av sig pälsen...
Svar
6
· Visningar
1 851
Senast: traceys
·
N
Utrustning Är på jakt efter en ny hjälm att tävla dressyr i. Mitt problem är att jag har ganska litet ansikte och har tröttnat på att se ut som om... 2
Svar
35
· Visningar
3 339
Senast: Cheque
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 518
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V