Charles Owen Fiona

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare elifet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 8 176
Sv: Charles Owen Fiona

jag har provat hjälmen nu och tycker att den var super :D Det som ni andra beskrev med öronen upplevde inte jag alls :S

Ingen som har någon egen bild på hjälmen? Hittar bara CO´s egen produktbild och den hjälmen är svart. Jag vill ha en blå! :)

Ok, nu har jag faktiskt provat en BLÅ Fiona och HERREJISSES vad snygg den var! Kände mig för ett tag som en Wembleyryttare á la 70-tal och då menar jag i positiv bemärkelse!

Just en sådan här kaskliknande modell har jag längtat efter sen jag var barn, (måste haft ett ovanligt välutvecklat sinne för smak redan då ;)) men har genom 80- och 90-talet fått hålla tillgodo med diverse oformliga Jofa-störtkrukor, och det senaste årtiondets ventilationshjälmar.

Jag kunde klämma in mina (långa?) öron under kanten och huvudet fick en nätt form. Älskade det snygga hakbandet. Otroligt perfekt. :love:

TACK Charles Owen! Det blir att beställa från England snarast. (mkt billigare t.o.m inkl frakt!)

Tyck nu inte att jag på något sätt propagerar för denna hjälm :D jag blev bara så väldigt glad över att hitta något så SNYGGT!

Någon som har köpt och är nöjd?

Men åhhh... Kunde du inte ha tagit en bild på skapelsen :cry: ;)

Jag är sååå sugen på att se en "riktig" bild på den.

Ja jag håller med, jag borde ha förevigat mig själv försedd med en så snygg huvudbonad! ;) Lovar att lägga upp en bild så snart jag får hem den!

Jag har också vart sugen på den, alternativt den modellen som heter H2000. Nån som testat den?
Från vilken butik beställer ni ifrån?

Såhär såg jag ut i den

jerryhuvud_93716961.jpg

Så jag skickade tillbaka. Men den var jätteskön och fungerar säkert utmärkt på folk med lite mindre hjärna. ;)

- Jeannine; var/vilken Engelsk hemsida beställde du din hjälm ifrån? Jag har också bestämt mig för att detta är en av de snyggaste hjälmarna på länge, och vill gärna ha hem en bums! Och om det blir billigare än att köpa den i Sverige så är det ju bara bra.:laugh:

Tacksam för info!!!:bow:

kl

Är oxå ute efter en Charles Owen-hjälm. Har provat Classic men jag fick världens största huvud i den. :( Såg hemskt ut! Tror ni att Fiona kan se bättre ut?

Ingen som fixat bild på Fionan ännu? =)

Jag tycker inte det går att svara på för det är så individuellt utifrån vilken huvudform man har. Jag tyckte som sagt att jag fick världens högsta skalle när jag prövade Fionan. Hedwig02 som provad en samtidigt tyckte jag var superfin i sin. :love: Själv tyckte jag (och sambon) att JW:en var den som var mest fördelaktig på mig (medan Hedwig02 tyckte jag passade bäst i Fionan).

Jag prövade Classic också men den hade en fulare skärm än JW:en.

Så jag tror att du får prova dig fram till vilken som blir bäst på dig. Fionan är ju smalare (men högre) än de andra modellerna så har man inte så högt huvud (som Hedwig02) så blir den snyggare eftersom den blir smalare (och därmed ger ett intryck av mindre huvud). Men har man för hög skalle så blir resultatet som på bilden ovan. :D Så ser du bild på Hedwig02:s hjälm så kommer du tycka hjälmen är skitsnygg. Hade du sett bild på mig med hjälmen så hade du skrattat ;)

Okej.. ja hm.. jag har bara möjlighet att testa en John Whitaker tyvärr. Så det blir isf en chansning jag får göra.

Har någon provat Champion Showring och kan jämföra med den? Jag provade den och mitt huvud försvann i den för att den var för lång liksom. ;o

Finns det någon butik där man kan hitta andra än Charles Owen Wellington Classic?
Det känns lite trist att köpa en hjälm och eventuellt behöva skicka tillbaka.

Jag har Champion Showring och tycker den sitter riktigt bra, har hittils inte sett någon som jag inte tycker passar i den.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 879
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Det var inte igår som jag var inne på Buke men nu behöver jag åsikter utifrån. Sedan ett par månader har min häst skavt av sig pälsen...
Svar
6
· Visningar
1 851
Senast: traceys
·
N
Utrustning Är på jakt efter en ny hjälm att tävla dressyr i. Mitt problem är att jag har ganska litet ansikte och har tröttnat på att se ut som om... 2
Svar
35
· Visningar
3 339
Senast: Cheque
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 518
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V