Charles Owen, hjälm tråd!

Josephine

Trådstartare
Måste bara fråga er charles Owen nördar;)

Läste hästmagasinet nr:1 om charles owen hjälm hampton.

Tror att den slutat tillverkats men bra som josephine e har hon hittat en hemsida där man kan köpa den, dock ej i sverige.

Någon som har erfarenhet av denna hjälm?

Sv: Charles Owen, hjälm tråd!

Nja har inte direkt någon erfarenhet..:crazy: Vad är det för skillnad på JW hjälmen och Hampton, tycker dom ser ganska lika ut förutom den där kanten därbak !

Senast ändrad:

Sorbe skrev:
Uuuuuh. Fula!. JW är så mycket snyggare!.

Har haft en Owen hjälm Hampton ett kort tag förut innan jag köpte en ny hjälm... den funka jättebra och var inte alls ful! Inte alla som har råd att lägga ner 2500 på en hjälm:devil: Ramlar man av går dom sönder och det känns fånigt att lagt ut så pass mycket pengar på en ridhjälm:eek: Visst skyddar dom dyra hjälmarna, men dom som kostar lite mindre skyddar lika mycket, annars skulle dom nog inte säljas:crazy:

//lodd

Jag har en hampton och är helnöjd med den!! Personligen tycker jag att Hampton är mkt snyggare än JW modellen, men jag funderar ändå på att köpa en sån då jag haft min hampton ett tag...

Kolla med www.equinet.nu om de fortfarande säljer hampton. De har iaf kvar den på hemsidan, men den kanske bara inte är uppdaterad... Så slipper du kanske beställa från utlandet..

Håller med Lemieux.
Tycker också Hampton är mycket snyggare än JW modellen. Har en sån och är jättenöjd med den!

Däremot så känns JW att "sitta stadigare" på huvudet, iaf dom jag har provat i affärer. Men Hampton är jag iaf väldigt nöjd med!

Nej, köp en JW istället. Hampton ser bara ut som en kopia, och det
skiljer inte sååå mkt i pris mellan hjälmarna, då kan man väl lika
gärna lägga ut pengarna på den riktiga.

Men skiter väl jag i. Köp den då! Daaah.

:confused: :crazy:

Ursäkta ?!

Du blir alltid arg så fort nån går emot dig och dina JW principer, tat lungt för f-n!!

Senast ändrad av en moderator:

Hamton är väl ändå ingen kopia? Bara en annan modell från CO ?
Är det inte en nyare uppdatring av show jumper eller vad den nu hette?

Nej, jag är grymt irriterad på en person som alltid är på mig oavsett vad.

Asterix skrev:
Hamton är väl ändå ingen kopia? Bara en annan modell från CO ?
Är det inte en nyare uppdatring av show jumper eller vad den nu hette?

Ja om inte jag har helt fel nu så tror jag att hampton fanns innan JW modellen så det kan väl inte va en kopia? :confused:

Sorbe skrev:
Nej, jag är grymt irriterad på en person som alltid är på mig oavsett vad.
Ta de via PM eller strunta i och bry dig. Du är alltid så negativ, tråkigt att föstöra trådar.
Om du nu har ngt att säga till mig så PMa för jag vill inte förstöra en intressant tråd

Mkt möjligt, har ingen aning.

Men eftersom att JW är den populärare modellen och Hampton
ser typ likadan ut så framstår den som en kopia :angel:

*KL*

åkej, ni verkar ha koll!:)

Om man vill ha en co utan läderband i vanlig sammetsmodell, vad heter den modellen? Cirkapris? Är den lika nätt som de andra?

Hur är dom i storlekar?

Vet någon om man kan köpa en chatrles owen showhat? skriv i så fall var vill ha en sån=) Fast kan ju kolla på mässan på gbg horse show=)) skriv endå=)))

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Kristall10
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 426
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 594
Senast: Squie
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 377
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka