Charles Owen-hjälmarna

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare helmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 726
H

helmer

Ni vet de där som skulle sluta göras, de som alla dressyrryttare har, går det att få tag i dem någonstans?
Jag är i behov av ny hjälm och en sådan skulle jag gärna vilja ha. Visst finns det både med och utan läderband?

Är det någon som vet något ställe på internet där man kan köpa? Eller finns de kvar i vanliga affärer fortfarande?

Sv: Charles Owen-hjälmarna

Jag har en Charles Owen Showhat. Köpte den för något år sedan tror jag det var.
Den jag har är en marinblå och hjälmarna utav den modellen dvs. "Showhat" är utan läderhakband. De med läderhakband heter Charles Owen "Showjumper" har jag för mig.

Jag köpte min CO Showhat hos Janne´s Ridshop i Kumla. Den kostade strax under
tusenlappen och jag tycker den är välvärd sitt pris. Väldigt snygg och bekväm är den.
Blir dock Väldigt varm på sommaren tycker jag när det är varmt ute/i ridhuset. Annars föredrar jag egentligen CO:n framför GPA:n eftersom den är snyggare tycker jag :p

Men kolla Janne´s hemsida www.jannesridshop.se Det finns dock nästan enbart info. om transporterna (Star Trailer) på sidan, så du får ta och maila eller inga upp honom och fråga om han har några hjälmar kvar som du söker och sedan får du be honom skicka i så fall, om det skulle vara aktuellt.

Jag har en Charles Owen Showhat. Köpte den för något år sedan tror jag det var.
Den jag har är en marinblå och hjälmarna utav den modellen dvs. "Showhat" är utan läderhakband. De med läderhakband heter Charles Owen "Showjumper" har jag för mig.

Jag köpte min CO Showhat hos Janne´s Ridshop i Kumla. Den kostade strax under
tusenlappen och jag tycker den är välvärd sitt pris. Väldigt snygg och bekväm är den.
Blir dock Väldigt varm på sommaren tycker jag när det är varmt ute/i ridhuset. Annars föredrar jag egentligen CO:n framför GPA:n eftersom den är snyggare tycker jag :p

Men kolla Janne´s hemsida www.jannesridshop.se Det finns dock nästan enbart info. om transporterna (Star Trailer) på sidan, så du får ta och maila eller inga upp honom och fråga om han har några hjälmar kvar som du söker och sedan får du be honom skicka i så fall, om det skulle vara aktuellt.

Om det är en Showhat du menar så slutade göras för 1½ år sen, jag fick den sista som fanns i butiken i min storlek! *pustar ut*

Slå upp i Gula Sidorna och ring runt bland hästaffärer nära dig. Tror inte det finns så många kvar nånstans faktiskt! Men vet att det finns några kvar i affären här hos mig om det absolut krisar ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
653
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka