malinsky

Trådstartare
Vad är det för släp? Har letat efter info eller bilder på nätet, men hittar just inget..

Nån som vet?? :confused:

Sv: Chess HT

Gissningsvis något billigare variant av något billigt släp (Gisebo är Trane etc).

Har inte sett nytillverkade Chess på år och dag, kanske har de lagt ner hästtrailerbiten (för de har vanliga släp)

Har ett sånt släp. Det är en korsning mellan HT släpet och en leverantör till som jag inte kommer ihåg vem det var, det döptes till CHESS. Släpet är ett traditionellt släp i plyfa med plasttak, det som utmärker det är att det är 10 cm högre än vanliga släp, har en väldigt bra/lättvindig konstruktion på bommarna bak och mellanvägg. Jag köpte mitt nytt 1992 kört mycket....och det har aldrig varit något fel på det. Jag har ett enkelaxlat. Har bytt däck en gång, det är det enda. Det sitter mercedesfälgar med lågprofildäck på det, ska tydligen vara bra? Är inte så hemma på lågprofildäck men trodde det hörde mer till sportbilar.... Jag tycker mitt släp har funkat jättebra i alla år och hästarna har trivts i det. Underedet är helt varmgalvat så även om mitt släp stått parkerat på gamla dyngstan så finns det inte tillstymmelse till rost på det. :D

kanon! ska svara på en annons tänkte jag :)

vad har du för årsmodell??

Senast ändrad:

Finns alla reservdelar att tillgå trots att släpet ev inte finns i tillverkning längr? Det brukar ju vara det största kruxet...

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 217
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
222
Senast: sweep
·
Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: co-SMAD4
·
Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 978
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka