cheval liberte? halkig ramp

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bootzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 210
B

bootzie

hej flytta den gärna om den ligger fel.

har ni oxå problem med att rampen är extremt hal eller är det bara jag? idag var den så hal att en av mina ponnier halka och gick ner på knä.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: cheval liberte? halkig ramp

okej =/ vi har nyss köpt en helt ny

Jag har en från -04 och jag tycker inte den är dett dugg halkig :) Ingen av mina har nånsin halkat under dom 8 mån jag har haft den. Men jag vet inte om alla Cheval har gummiplatta på rampen? Min har iaf det och den funkar super!

Jo, vi tyckte den var hal både för folk och fä, särskilt barfotahästar på vintern..

Köpte sån där bred tejp som är som sandpapper :idea:
Funkar HUR bra som helst, har suttit klockrent (och sitter fortfarande) efter ett års ganska frekvent användning.

Köpte på ett byggvaruhus, är ganska vanlig den tejpen, är väl sån man har på kanten på stentrappor inomhus.

Lycka till!

Vi sålde våran bland annat för den anledningen.

Och det var huvudanledningen till varför jag inte valde ett Cheval när jag tittade på budgetsläp. Det räcker med att titta på den mattan för att begripa att den blir hal när den blir våt eller kanske t o m även när mattan är torr.

Tyvärr tyckte jag det fanns flera anledningar till varför släpet är dåligt.

Nu är inte alla sådana, men våra hjul låste sig upprepade gånger, både vid körning av häst och utan.
Detta enligt däckfiran berodde på hur den delen man placerar ut dem på var felgjord.
Nedre delen av väggen inne i transporten lossnade utan anledning 3 veckor efter vi hämta den.
Vilket upprepande gånger blev kontakt med säljaren och hela den visan.
Samt att vi behövde göra om rampen pg. halkrisken...

Tyckte annars den funkade bra som transport och hade säkert haft den kvar idag om inte detta uppstått.

Nu är inte alla sådana, men våra hjul låste sig upprepade gånger, både vid körning av häst och utan.
Detta enligt däckfiran berodde på hur den delen man placerar ut dem på var felgjord.

Läskigt! Vilken del var det?:eek:

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 279
Utrustning Hej! Vi har en Cheval Liberte Gold och har ett problem som jag undrar om någon känner igen. Bryggan som man fäller ned kommer inte hela...
Svar
6
· Visningar
565
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: Annique
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
703
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka