Cheval Liberté XL 2002?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cantilda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 5 185
C

Cantilda

Är det någon som har den. Med nästan som kombidörrar? Är den bra?

images

Sv: Cheval Liberté XL 2002?

ja jag skrev lite fel... :d den har ju både ramp och dörr menade jag. kombi alltså. hur är den att köra? letar ju efter en bra boogie med sadelskåp och ljus innuti. :bump:

jag kollade på några cheval, men kvaliten verkade ganska halvdan, i klass med VV fast i snyggare förpackning.

Jaha okej. Jo de ser ju riktigt snygga ut. Hur är de innuti?

Cantilda

chevalen är en budgetvagn men inte alls i stil med vv. En vv känna skrangalig och låter när man kör den jag tål inte inte vv :angel: . Men den är ju inte i stil med böckmann men priset skiljer sig ju också ;)

Jaha okej. Vet ni någon annan vagn man kan satsa på som har sadelskåp och är ljus innuti och bred. En boogie (boggie?) :)

Jag såg den samtidigt med Böckmann, Boj och Fautras och då verkade den lite osolid eller vad man ska säga. Lite klen.

Den är ju inte i klass med de transporterna. Det är ju några tusenlappar emellan också ;)

Men jag upplever den som himla trevlig att köra och rymlig och så. Men det är svårt att komma ifrån att det i jämförelse mot de andra som ligger i en högre prisklass faktist är en budgetvagn :)

Jag har kört två hästar utan problem (eller ja mams som har e-körkort). Käck rar vagns som inte känns så budget som exempelvis vv :D

Jag lånar den här tråden lite.
Är Cheval Liberte transporterna helt i plyfa eller vad är det för material?

Jag sparar till en transport, ska dras med B-kort (1500 kg, kör 1 storhäst), ha kombiramp, mellanvägg, god ventilation samt fronturlastning.. Och, inte för tokdyr :D
Söker ett släp med relativt bra kvalité för att vara budgetvagn, kör inte så ofta men den ska ändå vara funktionell och bekväm för hästen att åka i.

Har hittat två kandidater, Ifor Williams eller Cheval då.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 282
Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: Emiro
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka