Chezz Iberico

hag391

Trådstartare
Såg fler hade den men verkar vara delade meningar om hur stor eller normal den är i sitsstorleken. Vad tycker ni?

Funderar att ev beställa till min islänning och har 40 i byxor och är ca 170cm. Den mindre sitsen gjorde sadeln till 48cm med orginalbossorna.

Tänkte i alla fall (om jag blev att beställa) så ska jag köpa till bossorna på 43cm

Sv: Chezz Iberico

Jag vet inte om det hjälper sig, men själva sitsen i 16" sadeln är 28 cm och 32cm på 17,5", enligt deras hemsida. :)
Du kanske hjälper att mäta hur mycket mindre eller större det känns på en sadel du har?

Lycka till med sadelletandet!

Kram, Maya

Jag är 168 lång, 40 i byxor, och har normalt 17,5-18 tum i sadlar, har 17,5 i Chezzen.

48683_1310379150.jpg

Då ska jag definitivt inte ha 16 som säljaren i tyskland just svarade mitt mail rekommenderade.

Har du köpt kortare paneler?

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 105
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig... 9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 940
Senast: LenaH
·
Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: Equidaem
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 501
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka