S

semlis777

eller hur det stavas. någon som har en. hur är dom i tempramentet?psyket? lättlärda?? skulle ni rek den rasen?? berätta gärna om era småttingar. hur stora är dom igentligen??
 
Min tik väger 2kg.
Hon är väldigt svårlärd. :( Men energiska,busiga påhittiga. Glada hundar som även vaktar och därmed skälliga.
 
www.chihuahuacirkeln.nu finns det en hel del intressant.

Min lilla vavva älskar människor, speciellt små barn. Hon är mycket nyfiken och självständig med ett stort självförtroende och tror att hon är störst, bäst och vackrast i hela världen, vilket hon också är ;) Hon är mycket uppmärksam och vaken och vaktar lägenheten men skäller inte så mycket. Hon är inget ämne att träna lydnad med :)
Hon väger drygt 1,5 kg.

Jag har haft flera vavvor under årens lopp och de är ju naturligtvis olika som individer. En av mina små tävlade i lydnad och fick faktiskt ett 1:a pris :) Med henne var vi med på spårkurser, sökkurser mm mm. Hon var lätt att träna och mycket positiv till arbete. Men hon var stentuff och absolut ingen nybörjarhund.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
986
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 129
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 665
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp