Childeric vs Equipe?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjäril
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 136
F

Fjäril

Jag har köpt en ny häst och måste ha ny sadel..
De jag funderar på är childeric och equipe. Det ska vara en dressyrsadel. Vad har ni för erfarenheter och vad tycker ni?

:bow:

Sv: Childeric vs Equipe?

men det känns som att "chillen" är lite av en modefluga och ingen kommer vilja ha dom om sådär 5 år. Då vill inte jag sitta i en i önödan :p

De jag funderar på är childeric och equipe. Det ska vara en dressyrsadel. Vad har ni för erfarenheter och vad tycker ni?

Jag har en equipe Rose varianten och den är jätte bra. Mjuk, ger rätt typ av stöd och väldigt väldigt bekväm att sitta i. Skulle jag skaffa en till häst skulle den absolut vara ett första val. Har tyvärr inga erfarenheter av cilderic.

Jag kan bara ösa beröm över Equipe. Har aldrig haft en bättre sae´del, och bättre service.

kl

Hur är de båda i kvaliten? Har hört att equipes sadlar inte är någon vidare kvalitet på?

*kl*

Det blev en equipe även fast jag drömt om en childeric lääänge.
Är jättenöjd med mitt val av flera olika anledningar :)

Tack för all hjälp.

Grattis till att du hittat sadel! Jag funderar också på en equipe så jag skulle gärna vilja veta av vilka anledningar du är nöjd?! :)

Är också nyfiken på av vilka anledningar du valde en Equipe? Är också inne på tanken att köpa en Equipe eller en CHilderic till min nya häst!

Jag är också intresserad av en Equipe, vill också höra lite mer åsikter om dem!

Har haft en Childeric, men varken jag eller hästen var så förtjusta i just den modellen (DAC). Pga knästöden kunde jag knappt rida lätt och satt "hårt" fast i sadeln vilket inte riktigt faller mig i smaken.

Liknande trådar

Utrustning Erfarenheter av Piuma Feather Light upphöjande pad från Acavallo? Gör den någon skillnad? Bra stötdämpning och bra luftflödessystem...
Svar
0
· Visningar
217
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
268
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka